שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) למשבר החשמל בעזה והבהיר כי "אם הפלסטינים ישלמו - הם יקבלו חשמל". בראיון שהעניק לאתר "אלמונסק", אתר היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, הבהיר ליברמן כי "משבר החשמל זה משבר פלסטיני מלאכותי מי שצריך לשלם על החשמל זה הנהגת החמאס, זה הרשות הפלסטינית - אנחנו לא צד בעניין".



"אנחנו ספק חשמל ואנחנו בהחלט מוכנים לספק" אמר ליברמן והוסיף "מה שחשוב להדגיש הוא שחמאס גובה כל חודש 100 מיליון שקל מסים מתושבי רצועת עזה. כל הכסף הזה במקום ללכת למערכת חינוך, לשיפור מערכת בריאות ולשיפור תשתיות ומים, הכל הולך לתשתיות הטרור, למנהרות ולרקטות".



בפנייה לפלסטינים אמר ליברמן: "אתם חייבים לפנות להנהגת חמאס ולדרוש ממנה להפסיק עם הטרור, להפסיק עם ההשקעה במנהרות וברקטות. תדרשו מחמאס להשקיע את הכסף במערכת החינוך ומערכת הבריאות".



"יהיה פירוז - יהיה שיקום"



שר הביטחון התייחס לפירוז הרצועה והוסיף כי "החמאס מנסה להסיט את הזעם. הוא מנסה להיפטר מהכישלונות ומנסה לכוון את זה לכיוון ישראל - ההפך הוא הנכון. ישראל מוכנה לבנות אזורי תעשייה, ליצור מקומות עבודה, להיות שותפה לבניית מתקני התפלה ותחנות חשמל, אבל התנאי הבסיסי זה פירוז. יהיה פירוז - יהיה שיקום".



בית חאנון, רצועת עזה. צילום: רויטרס
בית חאנון, רצועת עזה. צילום: רויטרס



ליברמן הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס חמאס ואמר כי "ברור שעשר שנים מאז שחמאס תפס את השלטון, זה עשור של סבל, של שלושה מבצעים, של שירותים ברמה הכי ירודה. יש מחסור בחשמל ותנאי תברואה ירודים, וכל נושאי המים והביוב - זה שפל שלא נראה מעולם בעזה. אני מציע לכל תושבי עזה להסתכל על המצב ביהודה ושומרון ולהשוות את תנאי המחייה שם לרצועת עזה. מי שאשם בזה היא הנהגת חמאס".



בתחילת השבוע החליט הקבינט המדיני ביטחוני לצמצם את אספקת החשמל לרצועה. ההחלטה התקבלה לאחר לבטים קשים, למרות שברור היה, הן למערכת הביטחון והן לשרים, כי בכך הם מגבירים עוד יותר את המצוקה הכלכלית של תושבי עזה, והדבר עלול להביא להסלמה ואף לכדי עימות חדש, רביעי במספר, עם החמאס בקיץ הקרוב.