דקות ספורות לפני שנרצחה בפיגוע הדקירה סמוך לשער שכם, רס"ר הדס מלכא הספיקה אמש לכתוב בקבוצת הווטסאפ של חברותיה מהילדות - "שבת שלום לחברים האהובים עליי". מלכא צירפה לברכה גם תמונות סלפי של עצמה מחייכת בשער שכם. היא שירתה בחיל הים במשך כשבעה חודשים אך נאבקה כדי לעבור לשרת במשמרת הגבול, שם הרגישה כי תוכל לתרום יותר למדינה.



מלכא, שהיתה בת 23, הועלתה בדרגה לאחר מותה. עם סיום ההכשרה, היא עברה לשרת בגזרת עוטף ירושלים ובבה"ד מג"ב ובהמשך אף הוכשרה כמפקדת בחיל. עם סיום שירותה הסדיר, התגייסה לשירות קבע לפני כשנה ו-4 חודשים, שירות אותו מילאה ביחידה סמ"ג 5 של משמר הגבול. לפני מספר שבועות אף החלה קורס מדריכי כושר בווינגייט, תחום שרצתה לעסוק בו לאחר מועד שחרורה הקרב.



לפי הודעת מג"ב, המחבל הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל על ידי הלוחמים שהיו עמה. מלכא, שנאבקה במחבל, פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה מאוחר יותר.





היא נולדה באשדוד, עברה בגיל שנה להתגורר עם משפחתה במושב עזר שבמועצה אזורית באר טוביה. בקרב בני משפחתה וחבריה ליחידה, מספרים על לוחמת אמיתית, עם שמחת חיים ואהבת הארץ. היא הותירה אחריה הורים, שלוש אחיות ושני אחים. הלוויתה תתקיים הלילה בשעה 00:30 בבית העלמין באשדוד.



בפברואר 2016 התרחש ליד שער שכם פיגוע משולב דומה שבו נרצחה לוחמת מג"ב, רש"ט הדר כהן. כמה ימים לאחר הפיגוע, פרסמה הדס מלכא פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "כולנו משמר הגבול. לזכרה של הלוחמת הגיבורה הדר כהן הי"ד. #מצדיעיםלך". חודש אחרי כן היא התגייסה לשירות קבע במג"ב. פחות משנה וחצי לאחר מכן הדס נהרגה בנסיבות טרגיות, באותה הזירה ממש. 



הדס מלכא. צילום: דוברות המשטרה