ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) כי בעקבות הפיגוע אמש, בו נרצחה השוטרת הדס מלכא, הוא שוקל להפוך את רחבת שער שכם ל"שטח סטרילי", בין היתר באמצעות הצבת גלאי מתכות באזור שיפחיתו את הסכנה לכך שאנשים יחדרו לרחבה עם סכינים או אמצעי לחימה. בהודעה שפרסם נתניהו הביע ראש הממשלה צער עמוק על מותה של מלכא והוסיף כי הוא דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע, כפי שהוא מצפה משאר מדינות העולם. 



גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפיגוע וטען כי חוסר התגובה מצד הרשות הפלסטינית מוכיחה כי אין בצד הפלסטיני פרטנר לשלום. "בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פת"ח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני". והוסיף כי "הדס מלכא ז"ל לחמה בנחישות ובגבורה במחבל, והיא מהווה אות ומופת לכולנו. סיפור חייה הקצרים ורצונה לתרום כמה שיותר, הם תוצאה של חינוך וערכים שספגה. תנחומיי למשפחתה של הדס. יהי זכרה ברוך".



הותירה אחריה זוג הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. הדס מלכא
הותירה אחריה זוג הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. הדס מלכא



שלושה מחבלים תקפו בפיגוע משולב, ורצחו את מלכא






כזכור, במהלך הפיגוע המשולב שאירע אמש, דקר מחבל חמוש בסכין את מלכא, לוחמת מג"ב בת 23 מגבעת עזר שבדרום, ודקר אותה למוות, כאשר במקביל לכך שני מחבלים נוספים חמושים ברובה קרל גוסטב מאולתר שוטר אחר וחוסלו ללא שגרמו לנזק, ככל הנראה בשל מעצור שאירע בנשקם. בנוסף למלכא נפצע שוטר נוסף ושני פלסטינים שלא ברור אם היו מעורבים בפיגוע. מלכא הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא תובא למנוחות הלילה ב-00:30 בבית העלמין באשדוד.



ההערכה הצבאית היא כי הפיגוע הוא התארגנות מקומית של שלושת המחבלים, וכי הם לא קיבלו הכשרה או אימון מצד ארגון טרור זה או אחר, אך לאחר הפיגוע נטלו עליו אחריות ארגוני דאעש וחמאס.