פגישה חריגה נערכה בין אנשי השב"כ לרבנים מובילים ביהודה ושומרון מחשש להסלמה באירועי טרור יהודי, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 2. לפי הדיווח, אנשי החטיבה היהודית בשב"כ הגיעו אל הרב יצחק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך", הרב יצחק גינזבורג והרב דניאל סטבסקי. אנשי הביטחון ביקשו מהם להרגיע את השטח ככל יכולתם, כולל לפנות לדמויות מפתח בקרב הנוער שעלולים לפנות לאירועי "תג מחיר". 

לפי הידיעה של הכתב עופר חדד, בשב"כ מצביעים לאחרונה על עלייה חדה בפשעי שנאה של צעירים בימין הקיצוני כלפי פלסטינים וערבים ישראלים, זאת לאחר תקופה בה הפעולות הללו "נעלמו כמעט לחלוטין".  "במערכת הביטחון התעורר חשש אמיתי שאנחנו נמצאים בפתחה של הסלמה שיכולה להגיע גם למעשי טרור יהודי", דווח.
לפי הדיווח, חלק משמעותי מפעולות השנאה שנרשמות בחודשים האחרונים קורות בשטחי ישראל ולא ביהודה ושומרון, ובשב"כ מעריכים כי הסיבה היא הצווים המנהליים שמונפקים נגד מנהיגי נוער שאוסרים עליהם לשהות בגדה המערבית. 

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג נערים שנעצרו לאחרונה בחשד לפעולות תג מחיר, אמר לחדשות 2: "אני חושב שטוב יעשו בשב"כ אם לא רק ידברו אל הרבנים אלא גם יקשיבו להם ולזעקה של נערי הגבעות שעולה מן השטח. הצווים הללו בלי משפט ובלי הוכחות הם אלה שמביאים תבערה בשטח ומלהיטים את הרוחות. הם גורמים תסכול וזעם, וטוב אם יבטלו אותם ויביאו לרגיעה שטח". 
מהשב"כ נמסר בתגובה: "מטבע הדברים אין בכוונת השירות הביטחון הכללי להתייחס לפרטים אודות פעולות המצבעות בעת הזו למימוש ייעודן לסיכול ומניעת פעילות טרור אלימה מקרב גורמים קיצוניים".