כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "בנימין", בשיתוף כוחות מג״ב, עצרו הבוקר (רביעי) בכפר דיר אבו משעל את אמו של אחד המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הדקירה בשער שכם ביום שישי האחרון, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא, בחשד להסתה בוטה עקב ההתבטאויות האחרונות שלה אשר הללו את השהידים וקראו לפגע ביהודים. 



כזכור, במהלך הפיגוע המשולב שאירע בערב שישי האחרון, דקר מחבל חמוש בסכין את מלכא, לוחמת מג"ב בת 23 מגבעת עזר שבדרום, ודקר אותה למוות, כאשר במקביל לכך שני מחבלים נוספים חמושים ברובה קרל גוסטב מאולתר שוטר אחר וחוסלו ללא שגרמו לנזק, ככל הנראה בשל מעצור שאירע בנשקם. בנוסף למלכא נפצע שוטר נוסף ושני פלסטינים. מלכא הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים.

הותירה אחריה זוג הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. הדס מלכא
הותירה אחריה זוג הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. הדס מלכא


ההערכה הצבאית היא כי הפיגוע הוא התארגנות מקומית של שלושת המחבלים, וכי הם לא קיבלו הכשרה או אימון מצד ארגון טרור זה או אחר, אך לאחר הפיגוע נטלו עליו אחריות ארגוני דאעש וחמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע למחרת כי הוא הוא שוקל להפוך את רחבת שער שכם ל"שטח סטרילי", בין היתר באמצעות הצבת גלאי מתכות באזור שיפחיתו את הסכנה לכך שאנשים יחדרו לרחבה עם סכינים או אמצעי לחימה. בהודעה שפרסם נתניהו הביע ראש הממשלה צער עמוק על מותה של מלכא והוסיף כי הוא דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע, כפי שהוא מצפה משאר מדינות העולם.