"דאעש חווה שינוי בתקופה האחרונה. מאבד טריטוריה, ומאבד כוח, אבל זה יותר שינוי מאשר היעלמות. האיום רוסן - הוא לא יעלם", כך אמר הערב (חמישי) ראש אמ"ן הרצי הלוי בכנס הרצליה של המרכז הבין תחומי. "אנחנו נראה במקום ח'ליפות פיזית - ח'ליפות וירטואלית ואני חושב שיש קשר מאוד ברור בין הלחץ שמופעל על א-רקה ומוסול לבין גל הטרור במערב", הוסיף הלוי. ראש אמ"ן הוסיף כי "דאעש מוחק את הגבול בין סוריה לבין עיראק. הדבר הזה יוצר זרם של פליטים למדינות המערב. בסלובניה, בארה"ב ובטורקיה מתחזקים הגבולות ונבנית גדר". 



הלוי התייחס למדיניות האיראנית ואמר כי "בשנה האחרונה איראן פועלת להקים תשתיות ייצור עצמי של נשק מדויק גם בלבנון וגם בתימן. אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה, ואנחנו לא". לדבריו, "אנחנו רואים את חיזבאללה מפתח תעשייה צבאית על אדמת לבנון עם ידע איראני. הוא מייצר אמל"ח ומעביר אותו לדרום לבנון.

ראש אמ"ן התייחס לאיום מצפון ואמר: "חיזבאללה מגיע לטווח זריקת אבן מהגבול בחסות של ארגון איכות סביבה. הטכנולוגיה מאפשרת לארגונים להצטייד באמל"ח מדויק ממש בעלות זניחה. מוטיבציה ויכולת מגדילים את גודל הנזק על ידי רחפנים וטילים מדויקים". 

הלוי התייחס לירי הטילים הבליסטיים של איראן על סוריה ואמר: "דאעש ספג מכות כבר יותר כואבות מזה. אם זו הייתה הצגה, היא לא הייתה מוצלחת כל כך".
 
הלוי התייחס למשבר החשמל ברצועת עזה ואמר: "למדינת ישראל אינטרס שבעזה לא יהיה משבר הומניטרי. הייאוש לא דוחק למקומות טובים. דילמת החשמל שנידונה משקפת את זה היטב". לדבריו, "מסכות החמצן מחוברים למערכת החשמל, אבל גם מכונות החפירה של המנהרות. צריך להעמיד את חמאס בפני דילמה, והעולם צריך לפעול לשיפור המצב בעזה".