בפעם השנייה בתוך יומיים, ישראל הגיבה לזליגת ירי פצצות המרגמה שאירעה היום (ראשון) מסוריה. דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. בנוסף, על מנת לשמור על ביטחון האזרחים במרחב, צה"ל הנחה את החקלאים והאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה.

 
תקיפת צה"ל בסוריה. צילום: דובר צה"ל
"צה״ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", מסר דובר צה"ל. 

מוקדם יותר היום, סמוך לשעה 15:30 זוהו מספר נפילות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. על פי דפוס הפעולה של צה"ל, סביר להניח כי התגובה תגיע בהמשך היום. 

כזכור, אמש תקף כוח צה"ל עמדה ושני טנקים של הצבא הסורי בתגובה ל-10 זליגות ירי מסוריה לשטח צפון רמת הגולן, לפי דיווח בתקשורת הלבנונית כתוצאה מהירי נהרגו שני חיילים סורים. באופן דומה, גם סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ״א, אישרה שחיל האוויר תקף מוצב צבאי ומבנה מגורים צבאי באזור קונייטרה, תקיפה שבה היו גם הרוגים.

בתקיפה ניתן לראות פגיעה מדויקת במקלע כבד, ולאחריו בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה הפנימית, במהלכה זלגו כעשר פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר צפון רמת הגולן. אחד הטנקים, כפי שמוצג בסרטון, נע לעבר עמדת ירי והושמד טרם ביצוע הירי.

אמש והיום איים ראש הממשלה בנימין נתניהו על המשטר הסורי במקרה שבו יימשכו זליגות הירי לעבר שטח ישראל. לדברי נתניהו, "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי. אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".