האם הלחץ הנפשי עשה את שלו? אלאור אזריה, החייל היורה, אשר הורשע בהריגת מחבל שרוע על הרצפה, נמצא בתקופה מתוחה, לפני החלטת בית הדין לערעורים האם להשאיר את הרשעתו על כנה, או לבטלה. היום (שני) התמוטט החייל במהלך עבודות בבסיס נחשונים, שהם הוא שוהה במעצר פתוח. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים ביחד עם עוד מספר חיילים שככל הנראה התייבשו, שם הוא עבר מספר בדיקות. מצבו קל ויציב והוריו נקראו על מנת לשהות לצידו.



דובר המשפחה, רן כרמלי, אמר בתגובה לאשפוז: "אלאור אזריה התמוטט ופונה לקבלת טיפול רפואי. אני רואה בממשלת ישראל ובמטכ"ל את האחראים הישירים למצבו וקוראים להם לשחררו לאלתר מהמעצר". דודו, ויקטור, שאושפז גם הוא בעבר בעקבות צנתורים בחזה, כתב בפוסט: "עקב לחץ של 15 חודשים במעצר פתוח ובהמתנה לגזר הדין שנמשך, ועקב כל הלחצים והמחשבות, אלאור שלנו איבד את ההכרה. הוא הופנה למרפאה לקבל נוזלים ועכשיו מפנים אותו לאיזה מקום לביצוע א.ק.ג. אני מאחל לכל מי שעשה רע לאלאור שאלוהים ישלם להם ביוקר. בואו כולנו נאחל לאלאור המון בריאות ושהכל ייגמר על הצד הטוב ביותר. אלאור, איתך תמיד. אוהבים אותך", הוסיף.



הפוסט של דודו של אלאור, ויקטור




לאחר מכן הוציאה המשפחה הודעה לתקשורת בה עדכנה שאלאור התמוטט בעת שהוריו ביקרו אותו במחנה נחשונים, שם הוא מוחזק במעצר למעלה משנה ושלושה חודשים. החייל הובהל למרפאה בבסיס וקיבל אינפוזיה. כשמצבו החמיר, הוחלט לנייד אותו לחטמ"ר אפריים, לצורך בדיקת א.ק.ג".



כזכור, לפני כשלושה שבועות נכשל ניסיון הגישור במשפט. למרות המלצת חבר השופטים והניסיון להגיע לפשרה בנושא, הודיעה הפרקליטות הצבאית על כישלון בשיחות בניסיון להגיע להסכם שיגשר בין הצדדים. התובעת הצבאית הראשית, אל"ם שרון זגגי פנחס וסא"ל (מיל') נדב ויסמן, קיימו פגישת משא ומתן עם עו"ד יורם שפטל, בא כוחו של אלאור אזריה, ובסופה הודיעו כי "הפערים בין הצדדים עודם משמעותיים ומהותיים, ואינם מאפשרים הגעה להסכמות". משמעות הדבר היא שחבר השופטים יהיה זה שיכריע האם הרשעתו של אזריה תישאר בעינה או תשונה.