אירוע חריג במהלך תרגיל של חטיבת הנח"ל שאירע לפני כשבועיים וחצי: חייל נרדם בשטח אש במהלך תרגיל באש חיה. בנושא בוצע תחקיר על ידי מח״ט הנח״ל, אל"מ דן גולדפוס. היום (ראשון) נשפטו קצין ושני חיילים לשבעה ימי מחבוש, וחייל נוסף לחמישה ימי מחבוש בשל אי מימוש האחריות האישית והפיקודית בשטח. כמו כן, קצין נוסף ננזף נזיפה חמורה ונשפט לקנס כספי וניתנה הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הפלוגה. 



מוקדם יותר החודש הוחלט בצה"ל לפתוח בחקירה פלילית נגד חמישה קצינים, שחלקם הודחו, המשרתים בחטיבה המרחבית 417 של בקעת הירדן בעקבות שורה של חשדות בעבירות על עדות שקר, וזיוף של תיקי תרגיל, ביניהם גם תיק התרגיל של מירוץ החטיבה בו קיפח את חייו סרן במילואים (במיל') אלחנן ברזנר. את ההחלטה קיבל אלוף פיקוד המרכז רוני נומה על סמך ממצאים שהעלתה ועדת חקירה מיוחדת שעסקה בנושא.



כאמור, החקירה נפתחה בעקבות מותו לפני כמה חודשים של סרן במילואים (מיל') אלחנן ברזנר במהלך מירוץ של החטיבה לציון 50 שנה לקיומה, שיצא מים המלח לכיוון הכנרת. 



מותו נקבע במהלך ריצה של כארבעה קילומטר. וועדת הבדיקה קבעה שמותו נגרם מאירוע לבבי פתאומי, שלא קשור להכנות לתרגיל, אך במהלך הבדיקה נתגלו חשדות לכך שאחד מקציני החטיבה, בדרגת סגן, שיקר לגבי תיקי התרגיל של המירוץ, שלא הוכנו לקראתו כנדרש, ונכתבו רק בדיעבד. 



עקב כך החליט מח"ט החטיבה לנזוף בסמג"ד גדוד 41, שהודח, ולהעניש אותו בשבעה ימי מחבוש על תנאי. קצין בכיר אמר בתגובה כי נתגלה כשל ערכי שצה"ל לא יכול לקבלו. לדברי הקצין, המשטרה הצבאית החוקרית (מצ"ח) והפרקליטות יפתחו כעת בחקירה לגבי ההיבטים הפליליים של הפרשה. בהמשך הוא הוסיף כי ממצאי ועדת החקירה בראשות אלוף משנה נמסרו לאלמנתו ולאביו של ברזנר. 



כזכור, ברזנר איבד את הכרתו בסוף הריצה שהתקיימה באזור הבקעה. צוותי ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום האירוע, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו כשהוא בן 36. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. מיד לאחר האירוע הורה, כאמור, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה לפתוח בחקירתו.