פרסי ביטחון ישראל על שם אליהו גולומב ז"ל וציונים לשבח על מיזמים ביטחוניים פורצי דרך הוענקו הערב (שני) לעובדי מוסד, השב"כ, אגף המודיעין בצה"ל ומשרד הביטחון, במהלך טקס בבית נשיא המדינה בירושלים. אחד הפרסים הוענק לצוותי הפיתוח של מערכת "חץ 3", מערכת הטילים ליירוט טילים המהווה את אחת משכבות ההגנה על שמי ישראל. המערכת מוגדרת על ידי משרד הביטחון "הישג טכנולוגי פורץ דרך מרשים ביותר ובעל תרומה אסטרטגית ייחודית לביטחון מדינת ישראל", מערכת 'חץ 3' פותחה ע"י מנהלת 'חומה' באגף מפא"ת של משרד הביטחון יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA). 
עוד שותפים  לפרויקט: התעשייה האווירית, חברת אלתא – חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית האחראית על מערכת הגילוי המכ"מי. חברת אלישרא מבית אלביט מערכות פיתחה את מערכת ניהול הירי. חברות תע"ש מערכות ורפאל שותפות לייצור הטיל המיירט וחברת בואינג האמריקאית, המהווה שותף אסטרטגי בפיתוח "חץ 3" ונטלה אף היא חלק בפיתוח מרכיבים במיירט החדשני. 

פרס נוסף הוענק עבור פרויקט אשר פותח ויושם ע"י משרד ראש הממשלה ואגף המודיעין בצה''ל. הפרויקט התאפשר "בזכות תעוזה מבצעית יוצאת דופן, ששולבה עם חדשנות טכנולוגית מרשימה ביותר. המערכת מתמודדת בהצלחה עם מגוון גדול של איומים עליה ותרומתה לביטחון ישראל הנה ייחודית".

"בזכותכם אנו שומרים על הפער הטכנולוגי"
 
כמו כן הוענק ציון לשבח לפרויקט שנהגה ופותח ע"י משרד ראש הממשלה, צה"ל ומשרד הביטחון. שבו "הופגנה בו חשיבה מקורית בלתי שגרתית ויוצאת דופן על ידי גורם אזרחי", נאמר בדברי ההסבר. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בדברי ברכתו כי "הציבור הישראלי אינו יודע עד כמה הוא חייב לכם הזוכים. במשך השנים אתם ובזכותכם אתם היושבים פה עמנו, מדינת ישראל ממשיכה לשמור על פער טכנולוגי, חלוציות ועתידנות בכל שדות המערכה" .

 
הרמטכ"ל גדי איזנקוט הוסיף כי "אתם, הזוכים, אחראיים למוח היהודי, וכל מה שראינו כאן זו תוצאת עבודתכם. אם אתה אינך יודע לפתח את היתרון היחסי שלך, אינך שורד בתחרות הפרועה שקיימת גם בעולם ובמיוחד באזור שלנו".
 
זוכי הפרס היוקרתי הצטרפו ל-176 פרויקטים שזכו בפרס, שמחולק זו השנה ה-60, ואותו הגה ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. למעלה מ-1,000 חתנים וכלות זכו בפרס, מהם 14 על מפעל חיים. 52 איש זכו בפרס פעמיים. ורק שבעה אנשים זכו יותר מפעמיים. ראשון הזוכים היה עוזי גל, ממציא תת המקלע הנקרא על שמו. בטקס נכחו גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המוסד יוסי כהן ומנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם.