אדם נקלט היום (שישי) במערכות צה"ל כשהוא חוצה את הגדר לכיוון רצועת עזה ונאסף על ידי חמאס. לאחר בדיקת כוחות הביטחון עלה כי הגבר הוא אזרח עזתי שהגיע לארץ לפני כחמש שנים במסגרת איחוד משפחות, שכן קרוביו חיים ביישוב ערבי במרכז הארץ. הוא חצה את הגדר בתוך שניות ומיד נאסף על ידי אנשי חמאס שתחקרו אותו. 



לפני כשבועיים הועבר לידי משפחתו של האזרח הנעדר אברה מנגיסטו, סרטון שבו מתועד הרגע שבו חצה את גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, זאת לאחר שהוצג בפני המשפחה כשלושה חודשים לאחר האירוע. מלבד הסרטון, הוצגו בפני בני משפחת מנגיסטו על ידי מפקד אוגדת עזה דאז, תת אלוף איתי וירוב, גם התחקיר הצה"לי של התקרית במהלך פגישה שבה נכח גם מתאם השבויים והנעדרים מטעם משרד ראש הממשלה, אל״ם במילואים (במיל') ליאור לוטן.

ב-24 לינואר 2017 התקבלה בקשה רשמית מטעם המשפחה לקבלת הסרטון, אשר אושרה על ידי הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט. אמש, כאמור, נמסר הסרטון למשפחת מנגיסטו בנוכחות נציגת משרד הביטחון סא״ל במיל׳ אורלי כהן גפן וראש מחלקת שבויים ונעדרים של אגף המודיעין סא״ל א׳. מצה״ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים למשפחותיהם".