ההתחממות בגבולה הצפוני של ישראל גוררת תגובות מרחבי מערכת הביטחון ומהעומד בראשה. השר אביגדור ליברמן ערך סיור היום (שני) בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן והתייחס לזליגות הירי האחרונות מהלחימה בסוריה: "הלחימה והאירועים באזור קוניטרה החדשה לא נוגעים לנו. אנחנו לא מחפשים תירוצים, לא לקחת חלק במלחמת האזרחים ולא לקחת צד. לא לפגוע בכוחות המשטר ולא בג'בהת אל נוסרה. לא אלו ולא אלו הם החברים שלנו. להיפך.



ליברמן בסיור בגבול הצפון

ליברמן הזהיר בדבריו כי ישראל לא תסבול פגיעה בריבונותה. "אבל מה שבטוח, לא נסבול שום פגיעה בריבונות הישראלית. אנחנו מאוד נהנים משקט, מביטחון, מצמיחה ומשגשוג ואנחנו ממש נתרגז אם יפריעו לנו בשקט ובביטחון הזה. אם מישהו מתכוון להפר את הריבונות שלנו, ממש לא כדאי לו, אנחנו מאוד נתרגז ואני ממליץ לא לבחון אותנו", אמר השר.



"שמחתי גם לראות את החקלאים עובדים בשדה, שמחתי לראות את התיירים שבאים בהמוניהם לבקר ברמת הגולן. והכי חשוב, שמחתי לראות את תושבי הגולן וקצרין ממשיכים בחיי שגרה ברוגע ובביטחון. אני קורא לכל עם ישראל לנסוע לשם לבקר וליהנות מהנוף, מהפירות ומהיין", הוסיף.



על המצב ברצועת עזה אמר שר הביטחון בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת: "אני חושב שנהגנו נכון כשאמרנו, 'אם תשלמו תקבלו, אם לא תשלמו לא תקבלו'. בניגוד לכל מיני עצות להיכנס ועל חשבוננו להעביר להם חשמל - התעקשנו. בסוף הגיע סולר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח ממצרים. פה אולי תקדים פעם ראשונה, חמאס שילם מכיסו כ-8 מיליון שקל וכל השאר כנראה מהמפרציות.



ליברמן הוסיף: "כרגע יש שם 4 וחצי שעות חשמל. וזה באמת ויכוח פנים פלסטיני, פנים ערבי, אנחנו לא צריכים להיכנס לזה. כמי שעוקב אחרי מה שקורה ברצועת עזה, לא רק ברמה הפוליטית, גם ברשתות החברתיות - גם לתושבי עזה ברור שלישראל אין יד, אין לה שום מעורבות במשבר הזה. זה משבר קודם כל בין פתח' לחמאס, בין אבו מאזן ליחיא סינואר, לכן אנחנו מתכוונים להמשיך באותו הקו".