הותר לפרסום: סג"מ דוד גולובנצ'יץ', בן 22 מאפרת, הוא הקצין שנהרג אמש מפליטת כדור במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר בחברון. גולובנצ'יץ' הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. בעקבות האירוע הטרגי הועלה גולובנצ'יץ' לדרגת סגן. לאחר האירוע צוותים רפואיים רבים הגיעו למקום כדי לנסות לטפל בגולובנצ'יץ', אך לאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו עוד במקום. הלוויתו תתקיים היום (רביעי) בשעה 16:00 בבית העלמין הר הרצל בירושלים.



במהלך התרגיל, שדימה ניסיון פיגוע דקירה, אחד החיילים ירה בגולובנצ'יץ' מפקד המחלקה ופצע אותו אנוש. מהתחקיר הראשוני עולה כי מפקד המחלקה לא לבש אפוד קרמי. צה"ל החל לתחקר את האירוע ולבדוק גם מדוע נשקו של החייל לא היה פרוק.



בעקבות המקרה, הודיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט על עוצר אימונים כלל צה"לי בחום חמישי הקרוב, וזאת לצורך ביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה גם בחקירה.



עם היוודע דבר האסון, חברים, מכרים ובני משפחה פנו לדף הפייסבוק של גולובנצ'יץ' והביעו את כאבם על האבדן. בין הכותבים חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, שכתב "אחי הקטן דוד, אהבתי אותך, הערצתי אותך, לבקשתך, שריינתי לך מקום לידי בפעילות למען ירושלים. כעת, מי ימלא את מקומך במשפחה? בין החברים? בין הידידים? היית יחיד ומיוחד וכך אנצור אותך תמיד. בהצדעה לך, אריה קינג". בנוסף לכך פרסם קינג פוסט לזכרו של הקצין שנהרג בדף הפייסבוק הרשמי של חבר מועצת העיר.



אשי הורוביץ, סיפר על מפגש עם גולובנצ'יץ' רק בבוקר האירוע הקשה וסיפר על דאגתו של דוד לזולת. "דוד. באמת לא ניתן להאמין עבדת אצלי לפני מס שנים ומאז זזת התקדמת ופתאום חזרת לחיי כקצין ששומר לי על הבית. הבוקר עלית איתי טרמפ מהבסיס לבית הדסה מרחק 2 דקות בלבד. ומה היה לך להגיד לי? שחייל שלך יש לו מצוקה כלכלית ואתה רוצה שיבוא לעבוד אצלי בין השמירות ותשחרר אותו כי הוא חייב כסף... ככה אתה איש מיוחד וחייכן ומלא טוב לב ודאגה לזולת! .לפני שבוע וחצי שהגעת לחברון כקצין כל כך שמחתי לראותך אמרת שתקפוץ לאכול וכו' ולא הספקת פיספוס שלנו.. צחקנו שהיית בשבי חברון ולא היה לך כח לשבת כל כך...זרקת לי משפט שנכנס לי לראש שאתה אוהב את הצבא כי פה מעריכים אדם שלא מסוגל לשבת... ואכן לקחת את העניין ברצינות ובשמחה עם החיוך הענק שלך. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".
 
דוד גולובנצ'יץ' צילום: פייסבוק
דוד גולובנצ'יץ' צילום: פייסבוק


השאיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. צילום: פייסבוק
השאיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. צילום: פייסבוק


מקרה שני בשבועיים
 
לפני כשבועיים, חייל כבן 19 נפצע באורח קשה מפליטת כדור שביצע לעברו, ככל הנראה, חברו בן גילו, גם הוא בשירות סדיר, בדירה ברחוב גבעת בן יהודה בתל אביב. צוותי ההצלה שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום האירוע ופינו אותו לבית החולים איכילוב שבעיר. חוקרי המשטרה וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) שהגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים בזירה ופתחו במקביל בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כאשר הם לא פוסלים אפשרות שמדובר במשחק בנשק בין שני החיילים שהסתיים בתוצאה קשה וחמורה.

השוטרים הגיעו למקום לאחר שהתקבל דיווח על שמיעת ירי בבית ברחוב גבעת בן יהודה בעיר. הכוחות הגדולים שהוזעקו למקום, לצד צוותי מד"א שהגיעו אף הם לזירה, החלו לטפל תחילה בפצוע שפונה באורח קשה לבית החולים איכילוב בתל אביב.