הנעדרים בעזה בדרך הביתה? העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שבת) כי "ישראל וחמאס קרובים לביצוע שלב ראשון בעסקת חילופי שבויים, זאת בתוך שלושה חודשים". התיווך נעשה במעורבות רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. עוד הודגש בדיווח כי "ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה".



בדיווח נאמר כי השלב הראשון יהיה דומה לשלב א' של עסקת שליט, לפיה ישלח חמאס סרטון וידאו כמו שעשה ב-2009, ובו אמורים להראות בארגון את מצב השבויים.



על פי הדיווח, החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם נלקחו לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יושבו לישראל יחד עם שלושה אזרחים ישראלים - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. בתמורה, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה דורש את שחרורם של כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל. בנוסף, דורשים בחמאס לשחרר אסירות, בני נוער וכן חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. בתמורה לכך, חמאס יספק מידע מוגבל על גורל הישראלים ברצועת עזה, כך על פי הדיווח.




"הארגון מחזיק בידיו משהו שיאפשר לו לשחרר את כל האסירים"







יש לציין כי בנאומו האחרון אמר מנהיג חמאס אסמעיל הנייה כי "שחרור האסירים נהיה קרוב מאוד". הוא חזר פעמיים על מסר זה, כאשר בכל פעם הוא עמד לאחר הצהרה זו. מקורות בארגון חמאס הדגישו בשיחה עם העיתון הלבנוני, כי הארגון "קרוב מאוד לעסקת חילופי שבויים" עם ישראל.



המקור טען עוד כי ''בנוסף לשני החיילים אורון שאול והדר גולדין, הארגון מחזיק בידיו משהו שיאפשר לו לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל". יש לציין, כי בניגוד לעמדת צה"ל כי שאול וגולדין הם חללים – בחמאס חוזרים ומדגישים שוב ושוב כי הם בחיים.



השלב השני יהיה בשחרור אסירים פלסטינים, כאשר ברשימה שמציב חמאס נמצאים מרואן ברגותי ואחמד סעדאת.



עוד דווח כי חמאס מציין שאם ישראל כבר הודיעה על הסכמתה לשלב א', אז העסקה תושלם. לפי המידע, "ישראל הסכימה לשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש, מלבד 53 ובהם נאיל ברגותי, שכן יש עניין שאלה יישארו לשלב האחרון – אולם חמאס מסרב לתנאי זה".