"בעלי הרצל ביקש ממני לא להרפות ולעשות הכל כדגי להחזיר את אורון, ואני מתכוונת להשלים את המלכה ולעשות הכל כדי להחזיר אותו בכל מחיר". כך אמרה הבוקר (ראשון) זהבה שאול, אמו של אורון שאול שנעדר מאז מבצע צוק איתן לפני שלוש שנים בראיון בגלי צה"ל. 

שאול התייחסה לדיווח על התקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס על עסקת שבויים. "אשמח אם השיחות ימשיכו להתנהל. לכן אני יושבת בשקט. אני מקווה שיהיו בשורות ומחכה לתוצאות בהמשך הדרך", אמרה. "לדעתי זה לא הגיוני לעזוב חייל גולני, מצטיין נשיא, בשבי חמאס".

שאול התייחסה לטענה שההדלפה על קיום משא ומתן היא מניפולציה של חמאס: "אני לא מתייחסת לזה. אני בקשר עם ממשלת ישראל והיא שצריכה לתת לי תשובות. היא צריכה לשבת למו"מ". לדבריה, "אני לא אחראית לתעמולה של חמאס. אותי לא מעניין מה לתת ואיך. הכתובת שלי היא ממשלת ישראל. נתניהו צריך לבוא להגיד לי מה קורה. הוא זה ששלח את אורון למלחמה, עליו מוטלת האחריות להחזיר אותו".  
אתמול דיווח העיתון הלבנוני אל אחבאר, כי "ישראל וחמאס קרובים לביצוע שלב ראשון בעסקת חילופי שבויים, זאת בתוך שלושה חודשים". התיווך נעשה במעורבות רוסיה, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. עוד הודגש בדיווח כי "ישראל אישרה את השלב הראשון בעסקה".
 
בדיווח נאמר כי השלב הראשון יהיה דומה לשלב א' של עסקת שליט, לפיה ישלח חמאס סרטון וידאו כמו שעשה ב-2009, ובו אמורים להראות בארגון את מצב השבויים.
 
על פי הדיווח, החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם נלקחו לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יושבו לישראל יחד עם שלושה אזרחים ישראלים - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה אבו גנימה. בתמורה, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה דורש את שחרורם של כל אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב על ידי ישראל. בנוסף, דורשים בחמאס לשחרר אסירות, בני נוער וכן חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. בתמורה לכך, חמאס יספק מידע מוגבל על גורל הישראלים ברצועת עזה, כך על פי הדיווח.