חייל נפצע היום (שני) באורח קל-בינוני בפיגוע דריסה בצומת גוש עציון. האירוע התרחש דריסה בכביש תקוע-מעלה עמוס, סמוך לצומת ה-T. מדובר במחבל שביצע פיגוע דריסה ולאחר מכן יצא מהרכב במטרה לדקור את החיילים שהיו במקום. הוא נורה על ידם ומותו נקבע. על פי דיווחים המחבל הוא מוחמד איברהים, בן 23.


 

פאראמדיק מד"א זכי יהב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מחבלות בגפיים העליונות והתחתונות כתוצאה מפגיעת הרכב. בסיוע כוח רפואי של צה"ל שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי טיפול לבי"ח כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

הסכין שבה נעשה שימוש בפיגוע הדריסה בגוש עציון. צילום: דובר צה"ל

המחבל מפיגוע הדריסה היום. צילום: אינסטגרם
המחבל מפיגוע הדריסה היום. צילום: אינסטגרם


לפני כשלושה שבועות נרצחה רס"ר הדס מלכא, לוחמת מג"ב בת 23, לאחר שנדקרה על ידי שני מחבלים סמוך לשער שכם בירושלים. היא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם מתה מפצעיה. בזירה סמוכה ובאותו הזמן שני מחבלים, אשר אחד מהם החזיק נשק חם מאולתר, תקפו שוטרים ונורו גם הם. ככל הנראה המחבל היורה נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר. 

לפי הודעת המשטרה, הדס נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה מספר פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. מלכא, בת 23, שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והמשיכה לשירות קבע בו הייתה מפקדת. הדס הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות.