חייל הסדיר רב"ט הבטמו אבבה (19) מקרית גת ורס"ר (במיל') יעקב תואתי (35) מדימונה ששירת במילואים הם החיילים שנהרגו היום (חמישי) לאחר שנפלו עם רכבם לתהום סמוך לאילת. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף אהרון חליוה, מינה ועדת חקירה בראשות אלוף-משנה לתחקור נסיבות האירוע. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות התאונה. לוויותיהם תיערכנה מחר ב-13:00 - רב"ט אבבה ייטמן בבית העלמין בקריית גת ורס"ר תואתי ייטמן בבית העלמין בדימונה. 



תואתי הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. הוא עבד במלון ישרוטל בים המלח כעובד החזקה ולאחרונה החל בתהליך של חזרה בתשובה, ופקד את בית הכנסת בשכונת מגוריו. מכריו מספרים כי "דאג להורים שלו מאוד כיבד אותם. הוא התחיל ביום ראשון במילואים והתקשר כל יום לאמו שעומדת לעבור ניתוח. אדם שקט ומופנם ונחבא אל הכלים". ראש עיריית דימונה בני ביטון ביקר את המשפחה בערב לאחר הודעת המשפחה. "אבל כבד נפל על דימונה", הוא אמר למעריב. "מדובר במשפחה מוכרת ואנחנו נעמוד לצידם ונתמוך במשפחה". 

אבבה גר עם אמו במרכז הקליטה שושנה בקריית גת. הוא היה בן יחיד, ועלה ארצה עם אמו לפני כשלוש שנים. אביו נשאר באתיופיה. עם היוודע דבר האסון מאות מבני הקהילה הלכו לכיוון מרכז הקליטה על מנת לעמוד לצידם בשעתם הקשה. מכריו מספרים על בחור "נפלא, מנומס, אדיב עם כל מה שמכיר אותו, שקט ולא פוגע באף אחד". משה סולומון פעיל בחיי הקהילה האתיופית בקרית גת סיפר ל"מעריב אונליין" כי "אבבה התגייס לפני כעשרה חודשים והוציא רישיון לנהיגה על משאית. הוא מאוד רצה להתגייס ולתרום לחברה". הוא הוסיף: "הצבא ועיריית קרית גת עומדים לצד האם השכולה ומסייעים לה".

כזכור, שני הצעירים נהרגו בעקבות התהפכות משאית לתהום בכביש 12, כחמישה ק"מ צפונית לאילת. צוותי ההצלה שהגיעו למקום האירוע על מנת להעניק להם טיפול רפואי ראשוני איתרו אותם ללא הכרה כשהם לכודים בתוך הרכב הכבד. בעקבות התאונה כביש 12 נחסם לתנועה בשני הכיוונים מאילת לצומת סירים. במשטרה ביקשו מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.



פראמדיקית מד"א מור ביטון-אשכנזי, שהגיע למקום האירוע, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו בתעלה בסמוך לכביש משאית הפוכה, כשבתוכה לכודים שני גברים, כשהם מחוסרי הכרה. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצו את שני הפצועים, שסבלו מפגיעות רב מערכתיות קשות ביותר, ובתוך זמן קצר נקבע מותם על ידי רופא צבאי".