מבחינת ישראל, גם האופציה הצבאית נגד איראן קיימת, כך הדגיש שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, בראיון עם אתר החדשות הסעודי "אילאף" שהיום (שני) התפרסם החלק השני שלו. "כל דבר אפשרי", הוא אמר. "אסור שלמדינת אויב יהיה נשק גרעיני. סדאם חוסיין ניסה וקיבל את התשובה, בשאר אסד ניסה גם - והיום האיראנים ממשיכים בכיוון הזה, ואסור שתהיה להם יכולת גרעינית".

יעלון חשף בשיחה הארוכה עם כתב האתר בישראל, מג'די חלבי, כי ישראל מעוניינת להפוך את הקשרים עם סעודיה לפומביים, והדגיש כי לישראל אינטרסים משותפים עם מדינות ערב – אך סירב לענות אם מתקיים גם שיתוף פעולה ביטחוני. "הבעיה היחידה היא שסעודיה, האמירויות ומדינות אחרות מסרבות לחשוף את שיתוף הפעולה", אמר והדגיש כי הדבר תלוי באותן מדינות, שכן מבחינת ישראל אפשר לחשוף את הקשרים הללו.

מוחמד סלמן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס
מוחמד סלמן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס
"מבחינת ישראל, עדיף שהכל יהיה בפומבי. ברור שירדן וישראל הן שותפות אסטרטגיות, שכן ירדן מקבלת מאיתנו מים, גז ושיתוף פעולה ביטחוני", הוסיף השר לשעבר. "עם מצרים היחסים טובים אך מוקפאים. לדוגמה, קצין ישראלי יכול לשוחח עם עמיתו הירדני במכשיר הקשר, אך הדבר אינו אפשרי עם הצד המצרי, בגלל הנשיא לשעבר מובארק שהעדיף שלום קר. כשהייתי ראש המודיעין בצה"ל נפגשתי בחשאי עם עמיתי המצרי, כאשר התלוויתי לנשיא לשעבר עזר ויצמן - שהעביר את הבקשה ישירות לנשיא. המצב עם הנשיא א-סיסי טוב יותר, אך לא הכל מתפרסם".

"ההצהרות של שרים ישראלים היא בלתי אחראית"

יעלון הצהיר, כי הוא רואה בסעודיה כמנהיגה של העולם הערבי, לא מצרים. "במיוחד יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שיהיה מלך לעשרות שנים", הוסיף. "קטאר הפריעה להם, בשל רשת אל-ג'זירה, היחסים עם טורקיה והאחים המוסלמים. מדינות המפרץ מעוניינות בקואליציה נגד איראן, האחים, טורקיה ונגד האסלאם הג'יהאדיסטי – למרות שהם מימנו חלק מגופים אלה".
 
יעלון הכחיש את הטענות של המשטר הסורי שישראל תומכת בארגוני ג'יהאד בסוריה, ובעיקר בקונייטרה. "אנחנו מעניקים סיוע הומניטרי מבלי להתערב בלחימה", אמר. "אין הפגזות ישראליות תומכות במורדים או באחרים. אמרנו למיליציות הסוניות בסוריה, שאנחנו מוכנים לעזור בשני תנאים: מניעת פעילות של ארגוני הטרור מתוך הכפרים שלהם, ושמירה על הדרוזים באזור הגולן הסורי".
יעלון תקף שרים בממשלת ישראל שתוקפים את המשטר הסורי. "החלטנו לא להתערב, וההצהרות של שרים ישראלים היא בלתי אחראית", אמר השר לשעבר. "החלטנו לא להתערב, הצבנו קווים אדומים וזה מה שצריך להיות. הסוגיה הסורית מורכבת". יעלון העריך, כי ההסכם הרוסי-אמריקאי בדרום סוריה לא יצליח, שכן יש שפיכות דמים רבה באזור. 
בתשובה לשאלה אודות הפרסום על מפעל הטילים האיראני שהוקם בין צור לצידון בלבנון, הביע יעלון צער על עצם הפרסום. "זה לא היה צריך להתפרסם בצורה כזו", אמר. "היה צורך בפרסום ידיעה לפיה מפעלי הטילים הללו הושמדו, ולא שהם נמצאים. אני מצטער שדיברו על כך לפני שהמפעל הושמד".