לאחר יום רגוע יחסית בירושלים, התחדשו הערב (שלישי) העימותים באזור הר הבית. מאות פלסטינים, שהשתתפו בתפילת הערב סמוך להר הבית, אליו הם מסרבים להיכנס בשל הצבת המגנומטרים על ידי ממשלת ישראל בתגובה לפיגוע שאירע במקום ביום שישי האחרון. על פי דיווחים פלסטינים, במהלך העימותים, 34 פלסטינים נפצעו, כאשר לפחות אחד במצב קשה לאחר שנורה בקליע גומי מטווח קרוב, מתגובת המשטרה לעימותם. כמו כן טוענים הפלסטינים, כי אחד הפצועים הוא השייח' אכרם צברי, שהיה בעברו דרשן במסגד אל אקצא.



מהמשטרה נמסר כי לאחר תפילות הערב, עשרות פלסטינים התפרעו וחלקם אף יידו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. כוח משטרה ומג"ב פיזר אותם תוך שימוש באמצעים. כמו כן נמסר כי במהלך פיזור מפירי הסדר במעלה מוטה גור נפגעו שני שוטרים באורח קל וטופלו במקום, ובראס אל עמוד הושלכו אבנים לעבר כח מג"ב. הכוח מבצע סריקות במקום לאיתור חשודים.



מוקדם יותר, השתתפו בתפילת הערב במקום חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת), והאשימו את ישראל במתיחות באזור. "יש להסיר את המגנומטרים מיד, ולמנוע תסיסה והדרדרות", אמרו חברי הכנסת, והוסיפו כי  "אנחנו דורשי שלום ולא דורשי מלחמה קוראים לנתניהו לבטל את ההחלטה ולהחזיר את המצב לקדמתו,ולאפשר חופש פולחן ללא כל הגבלה. המסגד הוא מקום קדוש לתפילה והוא סמל של חיים ולא של מוות. נתניהו נושא באחריות לתסיסה בעקבות הצעדים החדשים״.

עימותים בהר הבית




עימותים בהר הבית
עימותים בהר הבית



אבנים יודו לעבר רכב ישראלי, תינוקת נפצעה



במקביל לכך, פלסטינים יידו אבנים לעבר רכב ישראלי שנסע סמוך לשכונת רמות בירושלים, וכתוצאה מכך אישה וילדה מבין נוסעי הרכב נפצעו באורח קל וטופלו על ידי חובשי רפואת חירום. יוסף דביר חובש רפואת חירום ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "הרכב הגיע לכביש בגין בירושלים סמוך למחלף רמות שם הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני כשהם סובלים מחבלות ופציעות קלות כתוצאה משברי הזכוכית הקדמית. למרבה הנס התינוקת שהתה בכיסא התינוק מאחור ולא ספגה פגיעה ישירה של האבן שחדרה את החלון הקדמי ונפלה על הכיסא שעל יד כיסא הנהג".



כזכור, המתיחות החדשה בהר הבית החלה בשל התגובה הישראלית לפיגוע שאירע ביום שישי האחרון בהר הבית, שבמהלכו שלושה מחבלים פתחו באש לעבר שוטרים שהוצבו בכניסה להר, רצחו שניים מהם ופצעו שוטר נוסף.  בתגובה לכך, סגרה ישראל את הכניסות להר הבית למשך יומיים, בהם נערכו סריקות במתחם ולאחר מכן התנו את כניסת המתפללים למקום במעבר במגנומטרים, צעד לו המוסלמים מתנגדים ומגדירים אותו כהפרת הסטטוס קוו במקום. 



בתגובה להצבת המגנומטרים, החל מיום ראשון, התפילות בהר הבית מתקיימות מחוץ למתחם והמתיחות באזור גבוהה.