במשטרת מחוז ירושלים מתגברים כוחות לאור הכרזה של ארגון פת"ח על "יום הזעם", שנקבע להיום. יום הזעם נקבע כצעד נוסף במחאה נגד גלאי המתכות, המגנומטרים, המחייבים מתפללים מוסלמים מעבר דרך בידוק אלקטרוני בכניסה להר הבית, מאז פתיחתו למתפללים לאחר הפיגוע הרצחני ביום שישי שעבר.

"אנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי ולא צריך להרחיב מעבר לזה", אומרים במשטרה. "כבר יותר משנה וחצי הכוחות בירושלים מתוגברים. בשבוע האחרון מאז הפיגוע נוספו כוחות לתגבור, כך שאין יכולת להוסיף יותר שוטרים. חיזקנו במקומות הרגישים. אנחנו פועלים בצורה מדויקת ובטוחה בעיר העתיקה ובמבואות. כל פעולה חריגה תטופל בהתאם ובתקיפות ללא פשרות".
יש לציין כי גם ארגוני ההתנגדות בעזה תומכים במהלך של פת"ח. אמש הם קיימו מסיבת עיתונאים, שבה קראו לציבור לקחת חלק בהתנגדות. "ידנו תהיה על העליונה", נאמר. "התגובה תהיה חזקה אם יימשך המצב במסגד אל־אקצה. אנו קוראים לכולם לקחת חלק במאבק על אל־אקצה. המעשים במתחם פוגעים בכל מוסלמי בעולם וההשלכות לכך תהיינה חמורות. אנו מבטיחים להגיב כנגד הפשעים שנעשו באל־אקצה. נטהר את המקום מהפולשים המזוהמים ונשחרר את אל־אקצה".

תיעוד הפיגוע בהר הבית
מתפללים מוסלמים מוחים בהר הבית. צילום: "כל פעולה חריגה תטופל בתקיפות, ללא פשרות". צילום: מרק ישראל סלם

בצה"ל, לעומת זאת, פחות מתרגשים: "בשנים האחרונות ימי זעם הם יותר הצהרתיים מאשר פקודות עבור הציבור המוציאות אלפים לרחובות", אומר לנו גורם בצה"ל. "הפרות הסדר הן נקודתיות וספונטניות, ואינן נגזרת של הוראה מגבוה. אנחנו מגבירים עירנות, אך לא מעבר לזה".
אמש נמסר מדוברות מחוז ירושלים כי "עשרות מוסלמים התפללו מחוץ לשערי הר הבית ובמבואות. בסיום התפילה החלו חלקם ליידות אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. שני שוטרים נפצעו קל. כוח משטרה ומג"ב פיזר אותם, תוך שימוש באמצעים. המתפללים יצאו דרך שער האריות לכביש מעלה מוטה גור והתפזרו. יש שקט במקום". 

כזכור, בלילה שבין שני לשלישי נמשכו הפרות הסדר האלימות. בסילוואן נרשמו יידוי אבנים, ירי זיקוקים בכינון ישיר לעבר כוחות הביטחון והשלכת בקבוקי תבערה. שוטר אחד נפגע ברגלו ופונה במצב קל לבית חולים ונזק נגרם למספר ניידות. חשוד שאחז בסכין בידו נעצר על ידי השוטרים ולוחמי מג"ב.
גם בעיסאוויה נרשמו מספר הפרות סדר חמורות, שכללו השלכת בקת"בים וירי זיקוקים בכינון ישיר מכיוון הכפר לעבר כוח משטרה ומג"ב. שני חשודים במעורבות באותם אירועים נעצרו במקום. עוד נעצרו במהלך הלילה באזור ואדי ג'וז וצור באהר ארבעה חשודים נוספים שהשתתפו בהפרות סדר. 
בתוך כך, חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסמה סעדי, חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת ביקרו אתמול בשער האריות והתפללו במקום ביחד עם אנשי הוואקף ועשרות מאמינים מוסלמים, המתנגדים להצבת מגנומטרים בכניסה להר הבית.
חברי הכנסת טיבי וסעדי אמרו כי "יש להסיר את המגנומטרים מיד, ולמנוע תסיסה והידרדרות. אנחנו קוראים לנתניהו לבטל את ההחלטה ולהחזיר את המצב לקדמותו ולאפשר חופש פולחן ללא כל הגבלה. המסגד הוא מקום קדוש לתפילה והוא סמל של חיים ולא של מוות. נתניהו נושא באחריות לתסיסה בעקבות הצעדים החדשים".