יממה וחצי לאחר הפיגוע הקשה ביישוב נווה צוף, בו נרצחו בני משפחת סלומון, התראיינה הבוקר (ראשון) רחל מעוז, אמו של החייל שנטרל את המחבל וסיפרה כי ביישוב עדיין מנסים לעכל את מה שקרה ועל השתלשלות האירועים ברגעי הפיגוע הקשה בערב שבת. "ישבנו לאכול ופתאום שמענו קולות", אמרה מעוז בגלי צה"ל. "לא הבנו מה זה. אתה לא רוצה להאמין שיש מחבל בבית של השכן". 
"בעלי רץ לבית השכן וראה אנשים שוכבים ואת המחבל ורץ חזרה להביא את הנשק. הוא גם צעק לבן שלנו להביא נשק. לצערי, בשביל המשפחה זה היה מאוחר. זה היה עניין של שניות. עד שבעלי יצא הצעקות כבר נגמרו". 
 

מעוז סיפרה כי בזמן שבעלה ובנה רצו לבית משפחת סלומון, היא התקשרה למשטרה ואח"כ לבתה, שעובדת במועצה. "שמעתי את הירייה ולא ידעתי מה קורה איתם", אמרה. 
האם התייחסה גם לטענות כלפי בנה שלא הרג את המחבל. "הוא ירה בו מחוץ לבית. "הוא פעל נכון ונטרל את המחבל. אנשים אמרו לו - 'למה לא גמרת אותו'? להיכנס הביתה ולדפוק לו כדור בראש זה עוד מקרה של אלאור אזריה. אנחנו לא רוצחים, אנחנו רק מגנים. גם בעלי אמר שהוא לא יכל לירות בו לאחר ששכב פצוע". לדבריה, מאוד העציב אותו לראות את השכנים שלנו שוכבים בדם ושהוא לא יכול לעזור להם.

"חייבים ללמוד את הלקח"
ביישוב עצמו יש תחושות קשות ביום שלאחר הפיגוע בעקבות ההיערכות הביטחונית להגנת היישוב. איימי רוזנבלום, תושבת נווה צוף ושכנתו של יוסי סלומון, אמרה בראיון בגל"צ, כי התושבים דורשים לנקוט צעדים נגד תושבי הכפר קובר, ממנו יצא המחבל. לדבריה, כבר לפני הצתת הבתים ביישוב בחודש נובמבר, שאליו מתייחסים ביישוב כאל פיגוע טרור, הם ביקשו לסגור את הציר שממנו הגיע המחבל. 
"אנחנו חייבים ללמוד את הלקח. אנחנו יודעים באיזה כלים הם משתמשים וצריך לקחת אותם מהם. אנחנו לא יכולים לחשוב שאם נהיה נחמדים, נבין אותם ונענה לכל הדרישות שלהם הם יפסיקו", אמרה.
רוזנבלום סיפרה כי באותו ערב היא היתה אמורה לחגוג עם המשפחה הראשונה ביישוב שהצליחה לשקם את הבית לאחר ההצתות בשנה שעברה. "היינו אמורים לחגוג איתם את החזרה לבית. השמחה הפכה לאבל", הוסיפה.
בתוך כך, אנשי היישוב הקימו הלילה מאחז חדש בצומת נווה צוף, כך דווח בסוכנות תצפית. 400 איש שהגיעו למקום חסמו את הציר לכניסת ערבים באמצעות מכולה, לאורך הציר, ובאמצעות בטונדות.