כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית "בנימין"' בשיתוף מג"ב ושב"כ עצרו הלילה (שלישי) את אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש, בו נרצחו שלושה מבני משפחת סלומון. האם נעצרה בחשד להסתה בוטה ועקב התבטאויותיה האחרונות בהן קראה לכאורה לפלסטינים לרצוח ביהודים. בנוסף, במהלך הלילה אף עצרו כוחות הביטחון 26 מבוקשים ביהודה ושומרון. 22 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. 



האם נעצרה בביתה בכפר קובאר, כאשר שני תושבים נוספים מהכפר נעצרו אף הם, אחד מהם קרוב משפחה של הרוצח מחלמיש, שרצח את השלושה בזמן שישבו לסעוד את ארוחת השבת בביתם בהתנחלות. 



הלווית הנרצחים מחלמיש. צילום: דוברות עיריית אלעד
הלווית הנרצחים מחלמיש. צילום: דוברות עיריית אלעד




הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה להסיר את המגנומטרים בהר הבית ולהציב במקומם מערכת בידוק חכם של מצלמות. עד ליישום התכנית, שעלותה עומדת על כ-100 מיליון שקלים, המשטרה צפויה לתגבר את כוחותיה במקום. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הישיבה: "אני מודה לנשיא טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור,  לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות. אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו".

בעקבות ההחלטה, החל משעות הבוקר המוקדמות, החלו בהסרת המגנומטורים. את מקומם יחליף בידוק ביטחוני קפדני ידני, מעבר דרך שרוולי האבטחה והמצלמות שהותקנו בסמוך לכניסה להר הבית.

בתוך כך, מוקדם יותר המאבטח הישראלי שנפצע בשגרירות בירדן שב לישראל, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו והמלך עבדאללה דנו בכך. על פי סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה ההאשמית, פטרה, המלך הדגיש באוזני ראש הממשלה את הצורך למצוא פתרון מיידי ולהסיר את הגורמים למשבר, כך שהמצב ישוב לקדמותו ומסגד אל-אקצה ייפתח למתפללים. עבדאללה תבע עוד שהסלמה זו בהר הבית לא תחזור על עצמה, ו"לכבד את הסטטוס קוו במקום".

בהודעה הרשמית ששחררה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "אנשי שגרירות ישראל בירדן בראשות השגרירה עינת שלאין הגיעו לפני זמן קצר לישראל דרך מעבר אלנבי. בין אנשי הצוות גם איש האבטחה, אשר נפצע אמש בפיגוע הדקירה בעמאן. לכל השליחים שלום. שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק, שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם השגרירה ואיש האבטחה, דרש בשלומם וברך אותם".

בשיחה שניהל המאבטח עם רה"מ, לאחר שחצה את גשר אלנבי בחזרה לשטח ישראל, הוא הודה לו: "הרגשתי שמדינה שלמה מאחורי. תודה על המאמצים לשחרורי".

סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה" דיווחה כי חקירת האירוע הסתיימה, וממנה עולה, כי היה ויכוח בין הנער בנו של בעל חנות הרהיטים לבין הקב"ט הישראלי, זאת על רקע עיכוב במסירת חדר השינה. במהלך הוויכוח, הנער הירדני תקף במברג את המאבטח ותקף אותו, והמאבטח הגיב בירי. את הדברים אישר הפועל השני ושומר הבניין, ממוצא מצרי.