אם הקבינט המדיני-ביטחוני חשש לסיים את סערת הר הבית בכך שיסיר את הגלאים, מתברר כי לא כך הדבר. בעולם הערבי ציינו אמנם את החלטת ישראל להוריד את הגלאים, אך ראו בכך ניצחון להתנגדות. מי שבמשך כל המשבר מתבטא כנגד ישראל בעניין, הוא נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, שמתח ביקורת על ההתנהלות הישראלית וקרא היום למוסלמים להגיע ולחזק את האחיזה בירושלים: "כל מוסלמי חייב וצריך לבקר ולהגן על ירושלים".



מי שעוד ממשיך להערים קשיים על ההסכמים הם ראשי הווקף, שכינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בתגובה להחלטת הקבינט, בה הודיעו כי "נכנס למסגד אל-אקצא, רק עם סיום כל צורות התוקפנות של הכיבוש הישראלי, והחזרת המצב לקדמותו מלפני ה-14 ביולי". במסיבת העיתונאים ציינו חכמי הדת, בהם המופתי של ירושלים, כי "יש לפתוח את כל שערי מסגד אל-אקצא, ולאפשר חופש מלא למתפללים המוסלמים".

שייח' עבד אל-עזים סלהב, יו"ר מועצת הווקף, אמר כי "הנהלת הווקף האסלאמי בירושלים התבקשה להכין דוח ראשוני למצב, לאחר הסרת המגנומטרים, כדי לעמוד על גודל התוקפנות בתוך המסגד ומחוצה לו, ורק אז נחליט לגבי סיום המחאה". לדבריו,  "נמשיך להתפלל מחוץ לשערי המסגד, ורק לאחר שנעמוד על הסרת כל סוגי התוקפנות במקום, כולל הפגיעה במסמכים ההיסטוריים והאחרים, נחליט אם לשוב ולהתפלל בתוך המסגד".

שייח מוחמד חוסיין, המופתי של ירושלים, אמר כי "פקידי הווקף יחליטו אם לשוב ולהתפלל במסגד אל-אקצא". שייח' עכרמה סברי, יו"ר המוסד האסלאמי העליון, אמר כי "נמשיך להתפלל בכניסה לשערי אל-אקצא", וציין את "חשיבות המחאה של המוסלמים".      

הסרת המגנומטרים בהר הבית. צילום: רויטרס
הסרת המגנומטרים בהר הבית. צילום: רויטרס