סערת המגנומטרים בהר הבית רחוקה מלהסתיים: חבריהם לנשק מאותה יחידה של כמיל שנאן והאיל סתאוי ז"ל, השוטרים שנרצחו בפיגוע הרצחני בהר הבית לפני כשבועיים, מסרבים להעלות להר הבית ולאבטח את המקום, זאת בעקבות החלטת הקבינט המדיני ביטחוני מהלילה (שלישי) להסיר את המגנומטרים מהכניסה להר, ובכך בעצם לטענתם להפקיר אותם. אתמול בלילה התקשר באופן אישי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי אל אחד השוטרים, בן דודו של אחד הנרצחים וביקש ממנו להגיע להר הבית, ולשכנע את חבריו ליחידה לחזור לתפקוד המלא, זאת לאחר שמאז הפיגוע הם אינם מוצבים על ההר.



יו"ר זכויות השוטרים אושרה אסף, שהמידע הגיע גם אליה, קוראת לשוטרים שלא להתייצב בהר הבית, ולהפך. היא מזמינה את השוטרים ונשותיהם להגיע להר ולהוות חומה בצורה למיגון ביטחונם של השוטרים המוצבים בשטחי ההר. "עם הסרת המגנומטרים קיבל הקבינט החלטה להפקיר את חייהם של השוטרים המוצבים באזור הר הבית. אם אשה מוסלמית מורשית לעלות להר ולפתוח בקריאות אללה אכבר, אנחנו השוטרים ונשותיהם, נעלה להר ולכנסת כדי למחות נגד ההחלטה השערורייתית".



עוד הוסיפה אסף: "אני לא מוכנה שיהפכו את השוטרים לברווזים ולמטרות חיות נעות. ראש הממשלה קיבל החלטה מבלי להבין את משמעות אמצעי המיגון על השוטרים שנמצאים בשטח. הוא היה חייב להסתמך על עמדת המשטרה והשב"כ. הם מכירים את הסיטואציה יותר מכולם" . 

האיל סתאוי וכמיל שנאן ז"ל. צילום: פייסבוק
האיל סתאוי וכמיל שנאן ז"ל. צילום: פייסבוק



אביגיל שררה, מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, קראה גם היא לשינוי ההחלטה של הקבינט ותקפה אותה בחריפות: "אנו עומדים מאחורי השוטרים מיחידת הר הבית, המסרבים להיות מוצבים בהר בעקבות הסרת המגנומטרים. דמם של שוטרי משטרת ישראל איננו הפקר והחלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים ולהפקיר את ביטחונם של השוטרים ושל המבקרים בהר היא שערורייתית" .

עוד הוסיפה שררה: "אנו קוראים לממשלת ישראל לנקוט בכל אמצעי אבטחה קיים על מנת להבטיח את ביטחון השוטרים, העושים לילות כימים בשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. ביטחונם הוא ביטחונה של מדינת ישראל".

הסרת המגנומטרים בעיר העתיקה. צילום: רויטרס
הסרת המגנומטרים בעיר העתיקה. צילום: רויטרס


ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות הפרסומים אודות שוטרי יחידת הר הבית נבקש להבהיר כי לפרסומים בעניינם אין שחר ואין כל אחיזה במציאות.
שוטרי היחידה ששניים מחבריה נפלו במילוי תפקידם בפיגוע בשטח הר הבית לפני כעשרה ימים פועלים במסירות רבה במקצועיות ועושים כל אשר הם נדרשים ואף מעבר לכך למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".