השוטרים מיחידת המקומות הקדושים (ימ"ק) ששניים מחבריהם נרצחו בפיגוע בהר הבית לפני כשבועיים ואשר הצהירו כי אין בכוונתם לחזור לבצע את המשימה, החליטו בכל זאת להגיע היום (חמישי) בבוקר להחלפת המשמרות וייכנסו לשבוע העבודה שלהם תחת מחאה. לדבריהם, הם עשו זאת כדי שלא לפגוע בחבריהם המותשים במחסומים בכניסות להר ולהפקירם תחת הלחץ והעול המתמשכים.



כפי שציינו אתמול, עוד קודם לפיגוע ביקשו השוטרים במשך שנים להעבירם מתפקידם. בקשה זו קיבלה משנה תוקף לאחר הפיגוע שבו נרצחו חבריהם לנשק. הפיגוע זעזע את היחידה, וחלק משוטריה אף נדרשו לעבור טיפול וייעוץ פסיכולוגי. הפיגוע אף עורר בקיעים במוטיבציה, ולא מעט מהשוטרים הבהירו כי אין בכוונתם לשוב היום למשמרתם. אלא שלאחר שיחות והרהורים חוזרים החליטו השוטרים לשוב למשימה החשובה בתחומי הר הבית כדי להחליף את חבריהם ליחידה.




מתפללים מוסלמים מוחים מחוץ להר הבית. צילום: מרק ישראל סלם
מתפללים מוסלמים מוחים מחוץ להר הבית. צילום: מרק ישראל סלם



לדעת גורמים המעורים בפרטים, "השוטרים המוחים הבהירו חד־משמעית כי הם יעלו למשימה רק כדי לא להפקיר את חבריהם לנשק שנמצאים שם כבר שבוע שלם תחת קריסה ממש. הם חשו מחויבות למשימה, אולם יותר מכך - מחויבות לחברים שלהם, ולכן הם יעלו למשמרת בהר תחת מחאה".




"מעל לכל - שליחות"




בתוך כך עלו אתמול לאזור הר הבית אושרה אסף, יו"ר העמותה לזכויות השוטר, יחד עם גמלאי משטרה ובני משפחות שוטרים, כדי לתמוך בשוטרים, בכוחות הביטחון ובלוחמי מג"ב המוצבים שם ולרומם את רוחם. לגבי השוטרים שהחליטו לעלות להר הבית - למרות ההצהרות הקודמות וחרף הסרת גלאי המתכות והצבת המצלמות החדשות – אמרה אסף: "זו הפקרות של ממש. מי שלא היה כאן לא יכול להבין. אני מבינה את השוטרים שמחו על כך ואני מחבקת אותם כשהחליטו שלא להפקיר את חבריהם".



ל"מעריב־השבוע" נודע כי בין השוטרים הניצבים בתפקידם בשטחי הר הבית משרת זה כ־12 שנים שוטר אחד נוצרי, תושב צפון הארץ, וכבר תקופה ארוכה הוא מבקש להעבירו מתפקידו - אולם בקשתו נדחית פעם אחר פעם. "בשיחה איתו הוא טוען שהוא לא יכול אפילו להתחתן כי הוא כבר שנים משרת בהר הבית תחת נטל עבודה סיזיפית ורחוק מהבית", מסר אחד ממכריו. "הוא מספר כי שום אישה לא תהיה מוכנה להתחתן איתה ולהישאר לבד, כי הוא כל הזמן במשמרות. כבר כמה פעמים שהוא רצה להניח את הנשק והתעודה ולהתפטר, אבל ברגע האחרון תמיד חזר בו, כי למרות הכל, מדובר בפרנסה ובעבודה שהוא רואה בה, מעל לכל, שליחות".