חיל הים של ישראל השתתף בתרגיל ימי משותף עם חיל הים של ארצות הברית וצרפת שמטרתו לאתר מוקשים תת ימיים ונגד טרור. זו הפעם הראשונה ששלושת החילות האלה משתפים ביניהם פעולה בתרגיל אחד. את חיל הים ייצגה בתרגיל היחידה למשימות תת-ימיות - ילת"ם, שמתמחה בצלילות עומק למטרות חבלה של מיקוש וגילוי מוקשים. שם הקוד של תרגיל היה נובל מלינדה. 

בין ילת"ם ליחידות המקבילות לה בחיל הים האמריקני מתקיים שיתוף פעולה ומתבצעים תרגילים משותפים מזה כ-20 שנה, אך זו הפעם הראשונה שתרגיל כזה מתקיים בין ישראל לצרפת. היחידה הצרפתית הגיעה לנמל חיפה בספינה של הצי הצרפתי מנמל טולון. ואילו היחידה האמריקנית, שכונתה "מובייל יוניט 8", הגיעה לישראל בטיסה. 
 
תרגיל "נובל מלינדה"
תרגיל נובל מלינדה. צילום: דובר צה"ל
תרגיל נובל מלינדה. צילום: דובר צה"ל
קצין בחיל הים אמר בתדרוך לעיתונאים כי "התמקדנו החבלה ימית, מיקוש תת ימי ובפעילות חבלה עוינת (פח"ע) נגד טרור". התרחישים שתורגלו היה מצבים של ניסיונות תקיפה ששל סירות נפץ ממולכדות ומטענים מאולתרים". במהלך התרגיל נעשה שמוש בסונארים.

לדברי הקצין הישראלי "לצרפתים יש ניסיון רב בגילוי ונטרול מוקשים ימיים שנותרו מהמלחמות באירופה ולמדנו מהם רבות" ואילו "הם התעניינו במיוחד בידע וביכולות שלנו בתחום המלחמה בטרור הימי".
בצה"ל מקווים שבעתיד יתקיימו תרגילים דומים ואולי אף יורחבו לציים נוספים.