הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיב הערב (ראשון) להחלטת בית הדין לדחות את ערעור אלאור אזריה ואמר: "סמל אלאור אזריה הוא לוחם צה"ל ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל. היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור. מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית. צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".



"ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. באם יבחר סמל אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו", הוסיף.



מוקדם יותר היום קבע בית הדין הצבאי לערעורים כי עונשו של אלאור אזריה יישאר על כנו והוא ייכנס לכלא ב-9 באוגוסט. השופטים קבעו כי אזריה פעל בניגוד להוראות הפתיחה באש וכי אין מקום לקבל את גרסתו שחש סכנה. 



סנגורו, עו"ד יורם שפטל, ביקש עיכוב ביצוע של 20 ימים והודיע שיגיש ערעור לבית המשפט העליון. התובע, עו"ד סא"ל נדב וייסמן, התנגד לבקשה וביקש לאשר דחייה של מספר ימים בלבד לצורך התארגנות.