התפתחות דרמטית במשפט שהסעיר את המדינה: החייל היורה אלאור אזריה פנה היום (חמישי) אל הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט בבקשה להמתקת עונש.  ״לו ידעתי שעל גופו של המחבל אין מטען לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב. משמעות הצעד היא כי אזריה מוותר למעשה על אפשרות הגשת הערעור לבית המשפט העליון. המתקת העונש תוכל להתקבל רק לאחר שאזריה יחל לרצות את עונש מאסרו. 



אזריה הדגיש במכתב: "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען, לא הייתי יורה בו. כמו כן, ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, על פסק הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים". 

אזריה יוצא מבית הדין לערעורים. צילום: אבשלום ששוני
אזריה יוצא מבית הדין לערעורים. צילום: אבשלום ששוני



"אני, אלאור אזריה, מ.א 8141344 נשפטתי בתיק זה ל-18 חודשי מאסר בפועל. אני נמצא במעצר מתאריך ה-24.3 בתנאים שונים", כתב בנוסף אזריה. "עקב האירוע, אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר לעמוד וללכת כעבור שיקום ארוך וכאוב הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה. משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף "הריגה", אשר יפגע בי ולא יאפשר לי לעבוד בעבודות ממשלתיות". 

המכתב שכתב אזריה לרמטכ"ל. צילום מסך
המכתב שכתב אזריה לרמטכ"ל. צילום מסך


אזריה סיפר על סבו שלחם בנאצים וכתב: "סבי עליו השלום, נלחם בנאצים בצבאות הברית במלחמת עולם השנייה, ואף קיבל מדליית האומץ בכך שנכנס לשטח אש להציל את מפקדו הפצוע (אני נקרא על שמו, סימון אזריה). אבי שירת במשטרת ישראל במגוון תפקידים, מעל 30 שנה, ואף קיבל אותות הצטיינות במהלך השירותו. כמו כן, אבי נכה לצמיתות עקב שירותו במשטרה". 
 
עוד הוסיף החייל היורה: "התחנכתי על אהבת המולדת ובטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחלתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית, בה מילאתי תפקידים שונים. התנדבתי להיות לוחם למרות כל הקשיים, שירתתי כחובש קרבי, חופ"ל, קשר, ואף צוינתי כלוחם מצטיין גדודי בשנת 2015". 

אזריה עם אביו ועורך דינו בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני
אזריה עם אביו ועורך דינו בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני

 
"אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עלי, לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודת שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים", ציין לבסוף אזריה.

רן כרמי בוזגלו, ממובילי המאבק הציבורי לשחרור אזריה, אמר: "מטה המאבק מברך את החלטתו האמיצה שלא להביע חרטה ולדבוק בחפותו. המעשה יאה ללוחם אמיץ, שלא היסס לצאת אלי קרב וחתר למגע בעת סכנה. הדרישה להמרת עונש המאסר לגיטימית ואין להתנותה, בשום אופן, בהבעת חרטה. רק לאחרונה חזינו בנשיא ובראש ממשלה שפשעו ועונשם קוצר למרות שסירבו להביע חרטה".