חייל צה"ל מיחידת הסיור המדברי נמצא במצב קשה לאחר שהתמוטט הלילה (ראשון) במהלך אימון שגרתי בדרום הארץ. הוא פונה באופן מוסק לטיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה. הודעה נמסרה למשפחתו.



בחודש מרץ האחרון סרן (במיל׳) אלחנן ברזנר התמוטט ומת בתום מירוץ צבאי שנערך באזור הבקעה. הוא איבד את הכרתו בסוף הריצה, וקיבל טיפול רפואי במקום, אך צוותי החירום נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת חקירה שתבדוק את הנסיבות. נפתחה חקירת מצ"ח. ברזנר, בן 36 מקצרין, הותיר אחרי אישה ושני ילדים. 



במרץ 2016 מת במהלך ריצה רב"ט יהודה סויסה, בן 18, מבית עוזיאל, יממה אחת בלבד לאחר שהתגייס לצה"ל במהלך אימון כושר. סויסה עבר את כל שלבי המיון לקראת הגיוס וביום השני שלו בצה"ל הוא יצא יחד עם חבריו למחלקה לבוחן כשירות גופנית שגרתי, בוחן בראור, הכולל ריצת שני ק"מ. במהלך האימון הוא חש ברע ורגעים לאחר מכן הוא התמוטט על הרצפה. חובש צבאי שהגיע לטפל בו הזעיק כוח רפואה ובמקביל הוזנק לבסיס מסוק צבאי לפנותו. המסוק פינה אותו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע אולם מאמצי ההחייאה לא צלחו ויהודה נפטר.

הודעה נמסרה למשפחתו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה" עוד נמסר כי "מפקד עוצבת 'הפלדה', תת-אלוף נדב פדן, הורה על השהיית כלל הפעולות העצימות ביחידות האוגדה עד להשלמת התחקיר הראשוני".