התביעה הצבאית תודיע היום (שני) לבית הדין כי היא מתנגדת לבקשת החייל אלאור אזריה לעכב את ביצוע עונש המאסר שלו עד להחלטת הרמטכ"ל בבקשתו להמתיק את העונש. אם בית הדין יקבל את עמדת התביעה יתחיל אזריה לרצות את עונשו ברביעי הקרוב. החלטת התביעה הצבאית להתנגד לבקשת אזריה ופרקליטו באה על רקע עמדה נחרצת של הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט לדון בבקשת אזריה רק במועד שגזר הדין הוא חלוט. זה יקרה רק בשביעי בספטמבר.



על אזריה, שהורשע בהריגת מחבל פצוע ככשכב על הרצפה, נגזר שנה וחצי מאסר והוא פנה מיד לאחר גזר הדין בבקשה להמתיק את עונש המאסר בעבודות שרות. במקביל הוא מבקש לעכב את כניסתו לכלא.



אלאור אזריה עם אביו ועורך הדין שפטל בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני
אלאור אזריה עם אביו ועורך הדין שפטל בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני



אתמול הגיש אזריה בקשה לבית הדין הצבאי לערעורים לדחות את ביצוע עונש המאסר עד לאחר שהרמטכ"ל יחליט בעניין המתקת עונשו. בפנייה לבית הדין ביקש עורך דינו של אזריה, יורם שפטל לקיים דיון בבקשה עוד לפני יום רביעי, אלא אם התביעה תסכים לדחיית ריצוי עונש המאסר.



"ביום חמישי הגיש המערער לרמטכ"ל את הבקשה להקלה בעונש. הבקשה הוגשה על יסוד הודעה שפרסם הרמטכ"ל ביום מתן פסק הדין שנאמר בה: 'ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים אם יבחר אלאור אזריה להגיש בקשה היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי לצה"ל'", אמר בא כוחו של אזריה, שפטל.



שפטל ציין עוד בבקשה, כי אזריה מבקש להמיר את עונש המאסר שנגזר עליו לעונש של עבודות שירות של שישה חודשים. "היה והבקשה תיענה על ידי הרמטכ"ל כי אז לא ייאלץ אזריה בכלל לשהות בבית הסוהר".


ביום חמישי, פנה אזריה במכתב אל הרמטכ"ל איזנקוט בבקשה להמתקת עונש. ״לו ידעתי שעל גופו של המחבל אין מטען לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב. משמעות הצעד הייתה כי אזריה ויתר למעשה על אפשרות הגשת הערעור לבית המשפט העליון. 

המכתב שכתב אזריה לרמטכ"ל. צילום מסך
המכתב שכתב אזריה לרמטכ"ל. צילום מסך
 
אזריה הדגיש במכתב: "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען, לא הייתי יורה בו. כמו כן, ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, על פסק הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים".