שלוש שנים חלפו מאז מבצע צוק איתן ברצועת עזה ומפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר אומר כי אף שארגון חמאס מורתע ועושה מאמצים לשמור על השקט ולהימנע מהסלמה, הוא ממשיך במקביל במאמצים לבניית כוחו, להתעצם ולהתכונן למערכה הבאה. עם זאת, סייג האלוף זמיר את דבריו בשיחה שערך אתמול עם כתבים צבאיים, והוסיף כי “הערכת המצב הזו יכולה להשתנות מאלף ואחת סיבות”.



במהלך המפגש הציג האלוף זמיר מידע מודיעיני, כולל צילומי אוויר של בתי מגורים של משפחות ברצועת עזה, שבהם בנה חמאס פירים לכניסה למנהרות תתקרקעיות. לדבריו, חלקן מיועד לשמש להגנה וחלקן לתקיפה וחדירה לישראל. בהתייחסו לאחד מהמבנים האלה, שצמוד אליו מסגד, אמר האלוף: “חמאס מנצל את המרחב האזרחי לבניית תשתיות צבאיות ומשתמש לשם כך באוכלוסייה אזרחית. אנו מכירים את בעל הבית ויודעים שהוא בעל משפחה עם חמישה ילדים. יש לנו מודיעין מדויק שהושג על ידי אמ”ן ושב”כ ומי שנמצא בבתים כאלה עם תשתית תת קרקעית מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. חמאס ממשיך לסכן את האוכלוסייה האזרחית ברצועה”.

אלוף זמיר סיפר כי לאחרונה שיגר חמאס רחפן למטרות איסוף מודיעין בישראל, שנפל בשטח ישראל. אחר כך הוא התייחס לבניית המחסום התתקרקעי לאורך גבול רצועת עזה ואמר: “לצד השני יש בעיה. חמאס בדילמה. אם ייצא למערכה בגלל בניית המכשול, זו סיבה עבורנו לצאת למלחמה. אנו נחושים והקיר הזה ייבנה - בין אם במערכה ובין ללא מערכה. זהו המסר שלנו לחמאס ולהערכתי הוא מבין אותו”.