תשובת כוחות הביטחון: כוחות צה"ל הרסו הלילה (חמישי) את בית שלושת המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בשער שכם שבירושלים, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, ואת זה של המחבל שהוציא לפועל את פיגוע הדריסה בצומת עפרה, בו נרצח אלחי טהרלב ז"ל.



מלכא ז"ל נרצחה לפני כחודשיים בפיגוע דקירה שאירע בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל שדקר אותה. התוקף נורה למוות, כאשר במקביל שני מחבלים נוספים, שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר, תקפו שוטרים וחוסלו לאחר שפצעו שוטר באורח קל. ככל הנראה, המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל אז במעצור מה שמנע אסון גדול יותר.

סרטון הריסת בתי המחבלים. צילום: דובר צה"ל


זירת פיגוע הדריסה בצומת עפרה. צילום מסך
זירת פיגוע הדריסה בצומת עפרה. צילום מסך



מפכ"ל המשטרה רב ניצב (רנ"צ) רוני אלשיך, ספד למלכא לאחר הרצח, כשאמר: "נלחמת מול המחבל שהסתער עלייך, לצערנו אנו עומדים מול המחיר. קבר טרי של קורבן כואב לאומה כולה. אני קורא לאזרחי ישראל לזכור אותך לא רק כלוחמת נגד הטרור, אלא גם כלוחמת של המשטרה. להקרבה של הדס, הקרבה שאין למעלה ממנה. אין לנו מילים מול קבר פתוח. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב".



באירוע הדריסה שהתרחש בכביש 60 באפריל השנה, סמוך לצומת עפרה, נרצח אלחי טהרלב בן ה-20, וצעיר נוסף נפצע קל. האירוע התרחש בטרמפיאדה בה שהו אזרחים וחיילים רבים, כאשר במסגרת האירוע הנהג הפוגע נוטרל ונעצר. צוותי רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירה ופינו את הפצוע לקבלת טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.