ראש המוסד, יוסי כהן, נתן הבוקר (ראשון) סקירה לשרים בישיבת הממשלה, במהלכה אמר כי התהליך המרכזי שמתחולל כיום במזרח התיכון הוא התפשטות איראנית באמצעות כוחות איראניים ושלוחים מקומיים, המתבססים בסוריה, לבנון, עיראק ותימן. "במקומות שבהם מצטמצמת נוכחות דאע"ש פועלת איראן למלא את החלל", אמר כהן.


עוד הדגיש שאיראן לא זנחה את שאיפתה להפוך למדינת סף גרעינית ושהסכם הגרעין בין המעצמות לבין איראן רק מגביר מגמה זו ומחזק את התוקפנות האיראנית באזור. הוא הוסיף שמאז החתימה על ההסכם איראן נמצאת בצמיחה כלכלית והסכמים בינלאומיים חדשים רק מחזקים את כלכלתה.
 
שיבח את פעילות אנשי המוסד. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
שיבח את פעילות אנשי המוסד. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בדיון שדברים אלו מהווים הוכחה ברורה שהנחות היסוד בהסכם עם איראן היו שגויות מלכתחילה. נתניהו הדגיש שישראל אינה מחויבת בשום צורה להסכמים הבינלאומיים עליהם חתומה איראן. "ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובמגוון דרכים כדי להגן על עצמה מאיומים אלו", אמר נתניהו. ראש הממשלה שיבח את פעילות אנשי המוסד והעומד בראשו.

הפרלמנט של איראן אישר מוקדם יותר היום את הצעת החוק להגדלת ההוצאות על תכנית הטילים של טהרן ומשמרות המהפכה, זאת בתגובה לסנקציות החדשות שהטילה עליה ארצות הברית. המחוקקים אישרו ברובם את קווי המתאר של הצעת החוק "נגד פעולות הטרור ההרפתקניות של אמריקה". במהלך הישיבה צעקו חלק מחברי בית המחוקקים "מוות לאמריקה". כעת, הצעת החוק צריכה לעבור בהצבעה שנייה לפני שתוגש לגוף פקידותי לאישור סופי ותהפוך לחוק.

הצעד הגיע בתגובה לחקיקה שעברה בקונגרס האמריקאי לאחרונה, וקיבלה את אישורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה יוטלו סנקציות חדשות על איראן בעקבות תכנית הגרעין שלה.