ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח ראאד סאלח, נעצר במהלך הלילה (שלישי) על ידי המשטרה בחשד להסתה לאלימות ולטרור. שר הבינוי והחבר בקבינט המדיני-ביטחוני אלוף במיל' יואב גלנט התייחס בכאן ב' למעצרו של סאלח ואמר כי הוא ""משתמש בכל הדמוקרטיה הישראלית בכדי להרוס את את המדינה".



גלנט הוסיף כי "האירוע בו ערבים ישראלים נכנסו להר הבית והרגו שוטרים הוא ללא תקדים. הוא יוצא שלא במקרה מהמקום בו השייח ראאד סאלח פועל, באום אל פאחם. "צריך להביא למציאות שהוא יושב מאחורי סורג ובריח".



השייח ראאד סאלח. צילום: פלאש 90



"אין הבדל גדול בין חנין זועבי באסל ג'אטס וג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) לסאלח. הם לא יכולים לקבל פלטפורמה בכנסת ולפגוע בישראל כשהם תחת חסינות דיפלומטי. יש דו - קיום יפה וצריך לשמור על האזרחים הערבים שווי זכויות", אמר השר.



לפני כן, תקף חבר הכנסת מטעם חד"ש לשעבר מוחמד ברכה וגינה את המעצר. "הממשלה מסיתה נגד הציבור הערבי. אני מציע שהממשלה תתעשת ותפסיק עם מעצרים מנהליים ורדיפה", אמר .



במשטרה הסבירו את מעצר החשוד בכך שבמספר הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, התבטא המסית בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת. התבטאויות הנוגעות לתפיסת עולמה של התנועה. בחינת מכלול החומרים מעלה כי חלק מן האמירות מקימות חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה, וכי בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט האם להביא את החשוד לבית המשפט לדיון בעניינו.