כוחות הביטחון פשטו הלילה (שלישי) על שמונה בתי מחבלים בכפרים ראס אל עמוד, בית חנינא, עיסאוויה, ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים. זאת במסגרת במסגרת חשיפת צירי כספים של ארגון החמאס, במסגרתם הועברו כספי טרור לבני משפחותיהם של מחבלים מהארגון, בהם מבצעי פיגועים חמורים. בשב"כ מסרו כי "צירים אלו מנוהלים על-ידי פעילי חמאס השוהים ברצועת עזה, כאשר מטרתם היא עידוד טרור ומתן "גב כלכלי" למשפחות מחבלים".



עוד מסרו בשב"כ, כי כספים שנתפסו הועברו בין היתר לתושבי מזרח ירושלים לאביו של חסן מאהני, מבית חנינא, אחד ממבצעי פיגוע הדקירה שאירע בחודש אוקטובר 2015, בשכונת פסגת זאב בירושלים, בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה ואנוש. וכן, לאימו של טארק אבו-ערפה, תושב ראס אלעמוד, שהיה מעורב בשנת 1994 בחטיפתו וברציחתו של נחשון וקסמן ז"ל.



וקסמן היה חייל צה"ל שנחטף לפני 23 שנים בעת שעלה על טרמפ עם מחבלי חמאס שהתחפשו למתנחלים יהודים, והוחזק כבן ערובה במשך שישה ימים בידי חמאס. הוא נרצח בעת הניסיון לחלצו. 

הכספים שהוחרמו במזרח ירושלים. צילום: דוברות שב"כ



כוחות הביטחון פשטו בין היתר גם על בתיהם של משפחת המחבל אחמד פתחי אבו שעבאן שביצע פיגוע דקירה ופצע אישה סמוך לתחנה המרכזית בירושלים ב-2015 ושל משפחת המחבל עומר סכאפי שביצע פיגוע משולב של דריסה ודקירה בו נפגעו שלושה בני אדם ברחוב ירמיהו בירושלים השנה.