הפרקליטות הצבאית תגיש היום (שלישי) הצהרת תובע נגד בני משפחתו של עומר אלעבד, המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בחלמיש בחודש שעבר לפני הגשת כתב אישום בגין אי מניעת פשע. במהלך השבוע החולף נעצרו ע"י כוחות צה"ל אביו, אמו, שני אחיו ודודו של המחבל. חמשת החשודים הועברו לחקירה במשטרת ישראל וכאמור, בהתייעצות עם פרקליטות התביעה הצבאית הוחלט לחקור אותם בחשד לאי מניעת פשע.



מן החקירה עלה כי בני המשפחה ידעו זמן קצר לפני הפיגוע על כוונתו של המחבל לבצע פיגוע. בני משפחת המחבל לא פעלו ולא ביצעו פעולות ממשיות למניעת הפיגוע ולא דיווחו על כך לרשויות הישראליות ולא לרשויות הפלסטיניות. משטרת ישראל העבירה את התיק בעניינם לפרקליטות הצבאית והיום תוגש הצהרת תובע בבית משפט הצבאי במחנה עופר.



נגד אמו של המחבל אבתסאם אלעבד, אמו של עומר אלג'ליל, הוגש כתב אישום על הסתה. על פי דובר צה"ל, אלעבד מואשמת בעבירה של הסתה על דברי שבח ביחס לפיגוע בראיון שנערך עמה.



הפוסט שהמחבל העלה לפני הפיגוע




אלעבד הודיע על כוונתו לבצע פיגוע בפוסט שהעלה בפייסבוק, שעות לפני הטבח הרצחני. בפוסט כתב כי "אינו יכול עוד לשקוט על רקע המתרחש בהר הבית". הצעיר, תושב כפר הסמוך להתנחלות, היה ללא שיוך ארגוני אם כי מזוהה עם חמאס. "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן", הוסיף בפוסט. המחבל כאמור, הודיע על כוונתו הברורה שעות לפני הטבח הרצחני והפוסט הציבורי לא נוטר מבעוד מועד על ידי כוחות הביטחון.



כזכור, ב-21 ביולי חדר המחבל לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת. כעשרה אנשים התארחו בסלון המשפחה - שלושה מהם - בני משפחת סלומון - מצאו את מותם בטרגדיה הקשה. שכן, חייל בחופשה, שמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לירושלים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.