הוסר החשש ממטען החבלה בתחנת הרכבת ברחובות, לאחר שחבלנים שבדקו תיק חשוד שהיה ברשותו של תייר ועורר את חשדם של המאבטחים באזור. בבדיקת התיק על ידי חבלנים הוסר, כאמור, החשש כי מדובר במטען חבלה. עם זאת, תנועת הרכבות פועלת באופן חלקי ומרכבת ישראל נמסר כי יעבור זמן עד אשר היא תשוב לפעול כסדרה.



כזכור, מוקדם יותר בשעות הבוקר סגרה המשטרה את תחנת הרכבת בפארק המדע הצפוני ברחובות וזאת בשל חפץ חשוד שנמצא בתיקו של תייר בתחנת הרכבת. בשל כך נסגרה תחנת הרכבת והנוסעים הורחקו מהתחנה. בשל סגירת התחנה ועצירת תנועת הרכבות, הופנו הנוסעים אשר היו אמורים לנסוע מתל אביב לאשדוד או כיוון ההפוך להשתמש בקו המערבי, רכבת הנגב, בנוסף לכך, הנהלת הרכבת הזמינה אוטובוסים לתחנות רחובות, אשדוד, לוד ויבנה, במטרה להקל על הלחץ.



"עד שהגיעו החבלנים, זה הרגיש כמו אירוע רגיל"



עדת ראייה, שהגיעה לתחנת הרכבת ברוחובות סיפרה למעריב על האירוע. "הגעתי בבוקר אל התחנה הבדרך לעבודה, אך כשהגעתי לכניסה, המאבטחים אמרו לי שהיא סגורה והפנו אותי לכניסה השנייה, כשהגעתי אליה, גם היא הייתה סגורה. היו שם הרבה אנשים, אבל לא היה בלגן והסדר נשמר, זה הרגיש כמו עוד חפץ חשוד ולא כמשהו חריג. בשלב מסויים הגיעו מלא ניידות וחבלנים שהורו לנו להתרחק מהמקום וסגרו את התחנה"



כמו כן תיינו ברכבת כי בתקופה זו של השנה, בעיצומו של החופש הגדול, שעות הלחץ ברכבת הן לא בין 9-7 אלא מאוחר יותר, וזאת בשל משפחות רבות ובני נוער היוצאים לטיולים וימי כיף באמצעות הרכבת. הדבר רק מגביר את הלחץ במקום. הציפייה היא שהמשטרה תאשר לאחר תום הסריקות את פתיחת התחנה ואז יהיה אפשר לשוב בהדגה לתנועה רגילה.



כזכור, רק לפני שבוע נמצא חפץ חשוד שהתברר כמטען במי הים התיכון סמוך לחוף קריית ים, אז המציל אליעד בר זיהה בצידנית שצפה במים וכשפתח אותה מצא טלפון סלולרי מחובר לשני צינורות. "באתי להיכנס לחסקה שלי וראיתי שקית כחולה ועוד צידנית צפים במים", סיפר בר על הרגע שבו הפך לגיבור באל כורחו. "השקית הייתה מלאה בבקבוקי מים, ואז ניגשתי לצידנית שהייתה כ-300 מטר מהחוף ופתחתי אותה. בתוכה ראיתי טלפון ישן כזה של פעם מחובר למטען, פשוט מטען צינור".



"אני לא יודע איזה חומר נפץ היה", המשיך המציל, "אני לא רוצה סתם להגיד. זרקתי את המטען למים, וראיתי קבוצה של קייטנה ששוחה. רצתי אליהם, הוצאתי אותם מהמים והלכנו אני ומנהל התחנה וגידרנו את המקום.