כוחות הביטחון הרסו במהלך הלילה (חמישי) את ביתו של המחבל הפעיל בחוליית הטרור אשר ביצעה את הפיגוע המשולב בירושלים ב-16 ביוני 2017 בו נרצחה לוחמת משמר הגבול רב-סמל ראשון הדס מלכא ז"ל. בשבוע שעבר, צה"ל הרס את ביתם של מחבלים נוספים שהיו מעורבים בפיגוע ואת ביתו של רוצח אלחי טהרלב ז"ל, שנרצח בפיגוע דריסה בצומת עפרה. 


הריסת ביתו של חבר החוליה שרצחה את הדס מלכא

מלכא נרצחה לפני כחודשיים בפיגוע דקירה שאירע בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל שדקר אותה. התוקף נורה למוות, כאשר במקביל שני מחבלים נוספים, שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר, תקפו שוטרים וחוסלו לאחר שפצעו שוטר באורח קל. ככל הנראה, המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל אז במעצור מה שמנע אסון גדול יותר.



הדס מלכא ז"ל. צילום: דוברות המשטרה



בנוסף, הלילה פעלו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית ״עציון״ בשיתוף כוחות מג״ב והמשטרה בכפר צוריף ותפסו אלפי שקלים אשר מקורם בארגוני טרור. הכספים התקבלו על מנת לעודד פעילות טרור ולהשאיר את אנשי הארגון ומשפחותיהם בתוך מעגל הטרור. כמו כן, נעצרו 12 מבוקשים ביהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר כי תשעה מהמבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.


אתמול, הרסו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל עמר אלעבד שבכובאר, אשר ביצע את פיגוע הדקירה בישוב חלמיש ב-21 ביולי השנה, בו נרצחו יוסף אלעד וחיה סלומון ז"ל, כך לפי דובר צה"ל. פעולת כוחות הביטחון התרחשה יממה אחת בלבד לאחר שהפרקליטות הצבאית הודיעה שתגיש הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד אמו, אביו, שני אחיו ודודו של המחבל, שלא עצרו אותו, לפי הטענה, מלבצע את מתקפת הטרור.