תקרית חריגה בגבול בין ישראל לסיני. הערב (ראשון) אירעה זליגה של ירי מנשק קל מחצי האי לעבר ישראל. בצה"ל מעריכים כי הירי היה בשוגג ולא כוון לעבר ישראל. מקורות בעזה מדווחים על מתח בין חמאס לדאעש בסיני. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



אם אכן מדובר בחילופי אש בין ארגון המדינה האסלאמית לבין התנועה השולטת ברצועת עזה, הרי שלא מדובר בפעם הראשונה. בשבוע שעבר נהרג איש מנגנון הביטחון של חמאס ברצועה, שהוא גם מפקד בזרוע הצבאית של הארגון, בפיגוע התאבדות סמוך לגבול עם מצרים לאחר שמחבל מתאבד הגיע למקום ופוצץ עצמו. מספר אנשי חמאס נוספים נפצעו בתקרית.



דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בוזם, סיפר כי ״כוחות הביטחון עצרו שני חשודים בגבול הדרומי, לאחר שהתקרבו למקום. אחד מהם פוצץ את עצמו, מה שהביא למותו ופציעת החשוד האחר. בנוסף נפצעו כמה מאנשי כוחות הביטחון, אחד מהם באורח קשה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ״אבו יוסוף א-נג׳אר״ ברפיח. 
 

העימות בין שני הארגונים אינו עניין חדש, ובעבר אף איים ארגון המדינה האסלאמית כי יכבוש את רצועת עזה. בינתיים, בחמאס עושים מאמצים להתפייס עם מצרים, ואחת מהדרישות של קהיר הפסקה מיידית של הסיוע של חמאס לדאעש בסיני.