מתיחות בצפון: לאחר הפרסום הבוקר (שני) של תיעוד התקיפות שביצע חיזבאללה נגד כוחות דאעש באמצעות מטוס ללא טייס (מל"ט), סמוך לגבול סוריה-לבנון, מסתמן כי האירועים האחרונים יצרו חשש בקרב גורמים בכירים בצה"ל, ואף בקרב תושבי הצפון. לפי פרסום של כאן 11, גורמים בפיקוד הצפון טענו לאחר ההתרחשויות כי "ההרתעה של ישראל מול חיזבאללה נשחקת". 



לפי הדיווח, גורמים בצה"ל הדגישו את שחיקת ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם 1901, שלפיה נאסר על כוחות ארגון הטרור להתמקם מתחת לקו הרוחב של נהר הליטאני. לדברי אותם בכירים, ניתן כיום לראות באזור זה סמלים של הארגון, ביניהם דגלים וכרזות. מלבד זאת, צילומים של צה"ל מוכיחים כי לוחמיו נמצאים בקרבת הגבול. 


הפלת מזל"ט חיזבאללה בסוריה

איזנקוט. גורמים בצבא מודאגים מהתחזקות חיזבאללה. צילום: מרק ישראל סלם
איזנקוט. גורמים בצבא מודאגים מהתחזקות חיזבאללה. צילום: מרק ישראל סלם



מלבד זאת, טענו אותם גורמים, כי "העורף אינו ערוך טוב יותר מבעבר", כאשר במסגרת זו תושבים רבים המתגוררים בצפון הארץ, הביעו בפניהם את חששם ממנהרות, ונענו על ידי צה"ל כי אין כאלה בגבול הצפון, וכי תוואי השטח בגבול לבנון מאפשר חדירה לשטח ישראל בדרכים אחרות



כזכור, לצד הסרטון המדובר, שפורסם הבוקר, דיווח היום רשת אל מיאדין, רשת התעמולה של הארגון השיעי, כי חיזבאללה תקף באמצעות כלי הטיס הבלתי מאויש את כוחות ארגון המדינה האסלאמית. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שחיזבאללה הכריז בפומבי על שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים במלחמה בסוריה. כמו כן, אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה הפיצה תיעוד וידאו המתעד את התקיפות ממצלמה שניצבת על אחד המזל"טים.



ארגונו של חסן נסראללה שיגר את המל"טים לתקוף את עמדות דאעש באזור רכס אל קלמון, סמוך לגבול עם לבנון. על פי טענת הארגון, התקיפה הייתה מוצלחת, וכי המל"טים פגעו באופן ישיר במטרותיהם. בכיר בכוחות התומכים באסד אמר לרויטרס כי זו הפעם הראשונה שבה חיזבאללה מכריז על השימוש במל"טים.