שר הביטחון אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר (ראשון) להתפטרותו של המתאם בין הממשלה למשפחות הנעדרים, ליאור לוטן בשבוע שעבר, וגם לביקורת הקשה שנמתחה עליו מצד חלק מהמשפחות של הנעדרים, ביניהם משפחתו של הדר גולדין: "אני מבקש להודות לליאור לוטן על עבודתו המסורה, מחויבותו ומאמציו. אני מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול, וממשיך להיות מחויב באופן אישי להשבתם לישראל של הדר ואורון ושל אזרחינו המוחזקים ברצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. אני רואה בכך חשיבות ערכית ומוסרית עליונה, בראש ובראשונה כלפי המשפחות, וכלפי צה"ל ומדינת ישראל". 



"חשיבות מוסרית עליונה". ליברמן בכנסת. צילום: דוברות ישראל ביתנו
"חשיבות מוסרית עליונה". ליברמן בכנסת. צילום: דוברות ישראל ביתנו



עם זאת, ליברמן הדגיש כי חמאס מערים קשיים על עסקה להחזרת השבויים: "אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי".



שר הביטחון אף אמר כי רבים ממשוחררי עסקת שליט חזרו לטרור: "חשוב לזכור עוד כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה". 

משוחרר עסקת שליט. יחיא סנוואר. צילום: רויטרס
משוחרר עסקת שליט. יחיא סנוואר. צילום: רויטרס


לסיום, קרא השר לעמידה נחושה, כדבריו, מול אויבנו:"לכן לפני מינוי מחליף לליאור לוטן, חשוב לאמץ את דוח שמגר במלואו, ובכך לשרטט גבולות גזרה ברורים למדינת ישראל ולשליחים מטעמה, ובעיקר לעמוד נחושים מול אויבינו, ולהבהיר להם שאין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחון עם ישראל".  

זהבה שאול, אמו של אורון, הגיבה לדבריו של ליברמן ואמרה כי "לתפארת מדינת ישראל ששר הביטחון שלה, העומד בראש המערכת הצבאית, מעודד הפקרה של חיילי צה"ל. לצערנו, שר הביטחון לא הפנים עדיין שחוסר המעש בהחזרת חיילי צה״ל, שהגנו על אזרחי המדינה שישבו 50 יום במקלטים, גורמות לרוב הדומם במדינת ישראל לא לשלוח את ילדיהם לשרת ביחידות קרביות".