אלוף בדימוס יצחק פונדק, הלך לעולמו בגיל 104. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים. לוויתו תיערך מחר בקיבוץ ניצנים. פונדק פיקד בחזית הדרום במלחמת השחרור. לאחר תום המלחמה פיקד על חטיבת הנח"ל, ובשנת 1953 מונה לפקד על גייסות השריון. בשנת 1971 נקרא לשירות הצבאי על-ידי שר הביטחון משה דיין, ומונה למושל רצועת עזה בדרגת תת-אלוף.



מדובר צה"ל נמסר כי "ראש המטה הכללי, אלוף גדי איזנקוט, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו בסדיר ובמילואים מרכינים ראש על מותו של אלוף (בדימוס), יצחק פונדק ז"ל. צה"ל מצדיע לאלוף (בדימוס) יצחק פונדק ז"ל על פועלו, על מורשתו ועל תרומתו רבת השנים לביטחון ישראל". פונדק ייקבר בטקס צבאי מלא.


  


לפני ארבע שנים בלבד זכה פונדק לקבל את דרגות האלוף, שהובטחו לו עוד בשנת 1954 על ידי הרמטכ"ל דאז משה דיין. כשהוא בן 100, החליטו שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, וראש המטה הכללי לשעבר, רב-אלוף בני גנץ, להעניק לפונדק דרגת אלוף ייצוגית. הדרגות הוענקו לפונדק בטקס שנערך במחנה רבין בנוכחות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש אכ"א, מפקד זרוע היבשה וכן חברים ובני משפחה. "היום ריפאתם את הפצע שהיה בי במהלך שישים השנים האחרונות", אמר פונדק לרמטכ"ל ולשר הביטחון.



בני גנץ התרגש מעצם המעמד, ואמר לפונדק: "יצחק, מורשתך האדירה מלווה אותנו במהלך השנים. אני חש כי מדובר באירוע ייחודי ותקדימי, הבעת הערכה ותודה כלפיך וכלפי פועלך. אני שמח כי היה בידי לעשות צדק ולהעניק לך את דרגת האלוף. זהו רגע מרגש לך, למשפחתך ולצה"ל". יעלון לא הסתיר גם הוא את התרגשותו, ואמר: "כשהרמטכ"ל בא עם השאלה לגבי הענקת דרגת האלוף ליצחק, היה רגע של התרגשות, כי זו ההיסטוריה שהתחנכנו עליה. הבנו שיש פה הזדמנות לעשות צדק היסטורי".