"על כל חטוף אחד שלנו - צריך לקחת 200 שבויי חמאס, על כל שניים -400. עלינו למלא את הארנק בשבויים", כך נשמע בהקלטה שפורסמה הבוקר (שני) בגלי צה"ל ליאור לוטן, ששימש עד השבוע שעבר המתאם מטעם ראש הממשלה נתניהו לנושא השבויים והנעדרים. בהקלטה של לוטן, שהביאה שיחה סגורה שהתקיימה לאחר צוק איתן, לפני מספר חודשים, כחלק מלקחיו של לוטן למבצע. 



בהקלטות שוטח לוטן את משנתו בנשוא השבויים, ואומר שבמלחמה הבאה כוחות צה"ל יעסקו כחלק מהלחימה בלקיחה בשבי של חיילי אויב. הוא מדבר על ליצור הרתעה מול האויב. "כדי למנוע את החטיפה הבאה על ישראל להחזיק בבנק חטופים משלה. על כל אחד לקחת 200. זה לא אומר שזה ימנע חטיפות אבל ההתייחסות תהיה אחרת". לדברי לוטן, "זה רעיון שצה"ל חייב להשתפר בו במלחמה הבאה". 



חלק מהדברים שאמר לוטן נפסלו לשידור בגל"צ, אבל שם הדגישו כי לוטן פעל ליישום לקחיו. מלוטן לא נמסרה תגובה לפרסום ההקלטה. אמו של הדר גולדין ז"ל, לאה גולדין, שעלתה לשידור לאחר הפרסום, הביעה תמיכה בדברי לוטן ואמרה: "הדבר החיובי הוא שבאמת בלשכת נתניהו הם כן בדרך למנות מתאם במהרה במקום לוטן ואנו מחזקים את רה"מ בנושא הזה". 

אתמול, על רקע התפטרותו של ליאור לוטן, ולאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן ציין כי הוא רואה "חשיבות עליונה בהחזרת אורון שאול והדר גולדין", ולקראת פגישתם הצפויה של משפחות הנעדרים עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, קיימה משפחת גולדין מסיבת עיתונאים. במהלך הכינוס התקשורתי תקף האב שמחה את השר ליברמן באופן חסר תקדים, כשאמר: "למדינת ישראל יש שר ביטחון חלש ופחדן". כמו כן, הוא ציין כי "יש לנו סיוע מארה"ב ובעוד שבוע נצא לפגישות באו"ם. מצפים להצהרה של ארצות הברית והאו"ם להחזרת הדר ואורון".        

 ליברמן. שר תחת מתקפה. צילום: פלאש 90
ליברמן. שר תחת מתקפה. צילום: פלאש 90
               בשלב זה החליט גולדין לתקוף את שר הביטחון כשאמר: "למדינת ישראל יש שר ביטחון חלש ופחדן. הוא טוב בדיבורים ולא במעשים". כמו כן, הוא דרש להפסיק את ביקורי המשפחות אצל אסירי חמאס ולהפסיק את הקייטנה של מחבלי חמאס בבתי הכלא". לדבריו, "החלטות הקבינט אינו מיושמות. להפסיק החזרת גופות מחבלים, להפסיק את המחוות ההומניטריות עד להחזרת הגופות של הדר ואורון שאול. מדינת ישראל שחררה מאז שהבן שלי נפל תשעה מחבלים עם דם על הידיים. על כל מחבל ששוחרר יכולנו להחזיר את הדר ואורון".


מלבד זאת, למשפחה הייתה ביקורת רבה גם על התנהלות נתניהו: "נפגשנו בפעם האחרונה עם נתניהו לפני חצי שנה. כבר חודשיים אנו מבקשים פגישה עמו, אך המזכיר הצבאי שלו הודיע לנו ביום חמישי שנתניהו לא יכול להיפגש איתנו לפני עשרה בספטמבר".



בתוך כך, לאחר שטענה זאת הבוקר ב-103FM, המשפחה שוב ציינה כי "כל ההתנהלות של משפחת שליט יצרה קיבעון במדינה. אם צעירים יוצאים להודו - עושים להם ביטוח. המדינה היא הביטוח של החיילים. החלטת מדינת ישראל שלא משאירים חיילים מאחור לא מיושמת. במדינת ישראל כשנפלו שבויים היו הסכמים להחזרתם. צריך הסכם להחזרת הדר ואורון, ששונה מהסכם שליט שנתניהו עשה".