בעקבות התפטרותו של ליאור לוטן,  המתאם מטעם ראש הממשלה נתניהו לנושא השבויים והנעדרים, תוקף הבוקר (שני) שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין שגופתו נמצאת בידי חמאס בעזה, את שר הביטחון וראש הממשלה והביע אי אמון בממשלה. בעקבות דבריו של שר הביטחון למשפחות גולדין ושאול אמש, הביע אביו של הדר את כעסו: "שר הביטחון הוא האיש שמוציא את החיילים לקרב, מעליו נמצא ראש הממשלה שגם הוא נושא באחריות הזו. שר ביטחון אמר שהוא יחזיר את הדר ואורון תוך 48 שעות. עברה כבר שנה מאז כניסתו לתפקיד וכל מה שהוא עושה זה הפוך מחוזק". 



לדבריו, "אני לא קורא לבן שלי גופה, הוא חלל. תמיד כינו את הרוגי האויב גופה ואת החיילים הנופלים חללים. לקרוא לבני גופה זו זילות. הוא מתייחס לסיפורם של הדר ואורון כמו לסיפורו של אלי כהן מלפני 50 שנה. הוא אומר שהוא לא רוצה להחזיר מחבלים, אך מ-2014 שחררו תשעה מחבלים עם דם על הידיים עוד מהסכמי גלעד שליט ושבוע הבא ישוחרר מחבל נוסף". 

עוד הוסיף האב השכול: "למשוואה יש שני צדדים. כדי שהבנים יחזרו הביתה צריך להפעיל לחץ על החמאס. אם נתעקש לא נחזיר מחבלים עם דם הידיים, אנחנו נכניע את החמאס. הוא ייכנע לדרישות שלנו ולא אנחנו נכנע לדרישות שלו. להניה יש חשמל 24 שעות ביום. אנחנו צריכים ללחוץ אותם בדרכים. באמצע ינואר הייתה קרה בעזה, תושבי עזה הפגינו והלחיצו את הממשל. אם ישראל הייתה מפעילה לחץ באותו רגע ומודיעה שהיא תאשר כניסה של אמצעי חימום בתמורה לחיילים בעזה, הם היו כבר כאן איתנו".

הדר גולדין. צילום: דובר צה"ל
הדר גולדין. צילום: דובר צה"ל
על דבריו של שר הביטחון טען שמחה גולדין: "שר הביטחון לא באמת מתכוון לדברים שהוא אומר, לכן הוא פחדן. הוא תוקע את המערכת כל הזמן ולכן הוא פחדן. תתעוררו, לא יקרה כלום כל עוד החמאס מקבל את כל מה שהוא רוצה. הבטון למנהרות מגיעה אליהם, הם מקבלים תרופות ואמצעי רפואה וגם המחבלים משתחררים. אין שום דבר שלוחץ אותם".
על משבר האמון עם ראש הממשלה הסביר: "יש לנו משבר אמון עמוק עם ראש הממשלה ואנחנו רוצים לתקן את זה. בתחילת הדרך ישבנו לצד ראש הממשלה ודנו על כך שכל צעד בעזה יותנה בהחזרת החיילים לקבר ישראל. זה מה שאמר לנו ראש הממשלה. מאז שהוא החליט שהוא פועל הפוך איבדנו אמון בו. ראש הממשלה הוא זה ששלח את הבן שלי לקרב בעזה. זה משבר אמון שמוכרחים לתקן. אנחנו אפילו לא מצליחים להיפגש איתו. ביום חמישי האחרון דרשתי להיפגש עם ראש הממשלה והמזכיר הצבאי אמר לי שאין לו זמן להיפגש איתנו".
שמחה גולדין התייחס להתפטרותו של ליאור לוטן מתפקיד המתאם: " אני מכיר את ליאור לוטן מקרוב בשלוש שנים אחרונות. האיש הזה בחיים לא יפסיק משימה באמצע, גם כשירו בו כדורים במהלך החזרתו של וקסמן מהקרב. אם האיש הפסיק משימה באמצע סימן שמישהו הכשיל אותו. הוא פרש כי הוא הבין כשהוא יזוז הצידה יראו שהמלך הוא עירום. ליברמן אמר בנאומו שאסור למנות מתאם חדש עד אחרי דוח שמגר. מתחילים לפעול כדי שלא יוקם מתאם. אם יש חיילים אצל האויב לא יכול להיות שלא יהיה אדם אחראי על הנושא. הילד שלי נמצא בעזה ומי שאחראי עליו מחליט להשאיר אותו? לכן יצאנו במסיבת עיתונאים וטענו שמי שמחליט שלא יהיה מתאם, אפילו ליום אחד, מפקיר את הבנים שלנו". 
על החמאס הוסיף וטען: "החמאס רואה משפחה אמיצה שלא מוותרת שמאיימת עליו ודורשת ממשלת ישראל לא להתנהג בחולשה. הממשלה נותנת לחמאס את מה שהוא רוצה ובכך מעלה את מחיר השבויים. בתחילת ספטמבר עומד להשתחרר מחבל עשירי עם דם הידיים בגלל ממשלת ישראל. למה בשלוש שנים האחרונות שוחררו כל העשרה ולמה לא קושרים את השחרור שלו עם ההחזרה של בנינו?". 
עריכה: איתמר זיגלמן