שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ממליץ למנות את א', ראש מרחב ירושלים בשירות הביטחון הכללי, לתפקיד הממונה החדש מטעם ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים. החלטה על המינוי היא של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם אכן א' ימונה לתפקיד, הוא יחליף את אל"מ במיל' ליאור לוטן, שהחליט לאחרונה לעזוב את התפקיד לאחר שלוש שנים, לאחר שנוכח לדעת שהממשלה אינה מקבלת את המלצותיו ויש פער גדול בין עמדותיה לבין מעשיה בשטח בניסיונות להגיע לעסקה עם חמאס שתחזיר את גופותיהם של שני חללי צה"ל, הדר גולין ואורון שאול, ואת שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.


 

כזכור, רק בשבוע שעבר אמר ליברמן כי אין טעם למנות ממונה חדש וכי על הממשלה ליישם קודם את המלצות דוח השופט מאיר שמגר, שהמליץ בזמנו על קווים מנחים בעניין המחירים שעל ישראל לשלם בעסקאות חילופי שוביים וגופות. ממשלת ישראל לא אימצה מעולם את הדוח, אף שהיא מנסה ליישם חלק מעקרונותיו. יועץ התקשורת של שר הביטחון אמר היום (ראשון) ל"מעריב אונליין" כי אין שום סתירה בדבריו של השר וכי הוא חושב שצריך להיות מתאם כדי לאפשר לצוותי העבודה במערכת הביטחון להמשיך לעבוד בנושא זה תחת מנהל, ובכדי שלמשפחות תהיה כתובת, אבל במקביל שצריך לאמץ את דוח שמגר.



א' יסיים קדנציה של קרוב לשלוש שנים בתפקיד ויפרוש מהשב"כ שבו עשה כשני עשורים במגוון תפקידים, בעיקר בתחום הערבי, שם התחיל כרכז (מפעיל סוכנים) במרחב ירושלים ויהודה שומרון. בנוסף הוא כיהן גם כראש אגף ה-sigint והסייבר בשב"כ.


בתוך כך, בחדשות 2 דווח כי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הנחשב מבקר חריף של ממשלת נתניהו ואף תקף אותו אישית, התנדב לשמש יועץ מיוחד למשפחת מנגיסטו בכל הקשור להחזרת בנם לישראל. דיסקין אמר על התייצבותו כדי לסייע כי "לאחר שהבנתי את הרקע של המשפחה ואת קשייה, ולאחר שראיתי היכן גדל אברה ומה הנסיבות שדירדרו קשות את מצבו הנפשי עד לאשפוזים על הרקע הנפשי ולטיפולים שעבר, אני ויחד איתי עוד אנשים ביניהם "החברים של רון ארד" ונוספים החלטנו במהלך השנה האחרונה להתנדב ולעזור כמיטב יכולתנו למשפחת מנגיסטו ולאנשים המצוינים במטה המאבק להחזרת אברה מנגיסטו הפועלים ללא לאות למען החזרתו". 

דיסקין: "רואים בממשלה ובעומד בראשה אחראים להשבתת אברה"
 
לדברי דיסקין, "אברה מנגיסטו חצה את הגבול לרצועה ונראה בסרטי התצפיות הצה"ליות כשהוא בחיים מיד לאחר החצייה. זה מקרה הומניטארי ועל הממשלה לפעול להחזרת האזרח השבוי החי אברה לחיק משפחתו. אנחנו פועלים ונפעל בשיתוף פעולה עם כל גורם רשמי המעורב בנושאי שבויים ונעדרים, ונעשה כל שביכולתנו על מנת שאברה לא ישכח בשבי החמאס, ועל מנת שהמדינה תפעל להשבתו ולהשבת כל השבויים והנעדרים האחרים". 
 
"אנו רואים בממשלה ובעיקר בעומד בראשה אחראים לפעול להשבת כל השבויים והנעדרים במהרה חזרה ולחיק משפחותיהם. אנחנו מחבקים באהבה ומתוך הזדהות עמוקה את כל משפחות השבויים והנעדרים", הוסיף.