תחנת גלי צה"ל לא תשמיע שירים או תקיים ראיונות עם מי שהשתמט מהצבא מטעמים מצפוניים. כך סוכם בישיבתם הראשונה של שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפקד התחנה הנכנס שמעון אלקבץ, זאת לפי הדיווח שפורסם הערב (שני) בחדשות 2. אלקבץ ייכנס בתקופה הקרובה לתפקיד הממונה על התחנה הצבאית ויחליף את ירון דקל.



כמו כן, על פי הדיווח, ליברמן הנחה את אלקבץ בפגישתם, כי תושמע ותקודם יותר מוזיקה ים תיכונית בתחנה, ויועסקו בה יותר עיתונאים מהפריפריה. עוד דובר, על העברתם של אולפני גל"צ לירושלים ממיקומם הנוכחי ביפו.



אלקבץ, בן 51, שימש בעבר ככתב גלי צה"ל בדרום וכעורך בדסק החדשות של התחנה. לאחר מכן הקים וניהל את רדיו דרום, רדיו תל אביב, רדיו ירושלים ורדיו גלי ישראל. בהמשך היה ראש מנהל התרבות במשרד התרבות, מנהל הרדיו בקול ישראל ועורך ראשי של רשות השידור. אלקבץ שימש עד לתקופה האחרונה כמנהל הרדיו בתאגיד השידור הציבורי. חילופי התפקידים יתבצעו בחודש ספטמבר לאחר שכהונתו של דקל כבר הוארכה פעם אחת.



אלקבץ, שהיה כאמור אחד המועמדים המובילים ביותר לתפקיד מתחילתו, אמר לאחר ההכרזה על קבלתו לתפקיד לפני כחודש וחצי: "אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על האמון והבחירה בי, ולחברי ועדת האיתור בראשות יפתח רון-טל על המלצתם המפרגנת והחד משמעית. אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי. הייתי כתב גלי צה"ל בדרום וברצועת עזה, ובמשך שנים ערכתי את יומני הבוקר של התחנה. גלי צה"ל הייתה ועודנה קול ברור וחשוב מאין כמותו בשידור הציבורי בישראל, והיא תמשיך להיות כזו".