"התקיפה הישראלית בסוריה היא פעולת ייאוש שנועדה להרים את המורל של ארגון המדינה האסלאמית", כך טוען הבוקר (חמישי) צבא סוריה בתגובה לתקיפה הלילה באזור חמה, שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי. עוד נאמר כי התוקפנות הישראלית מאששת את תמיכתה הישירה בדאעש ובארגוני טרור אחרים. על פי ההודעה, לתוקפנות הישראלית יהיו השלכות מסוכנות. 



בהצהרת הצבא נאמר כי "תוקפנות זו באה כפעולת ייאוש וכדי להרים את המורל של ארגון דאעש הטרוריסטי שמובס כעת לאור הניצחונות המוחצים של הצבא הערבי הסורי נגד הטרור בכמה חזיתות, ומאשר את תמיכת היישות הישראלית הישירה בדאעש ובארגוני טרור אחרים". 



"מטוסי קרב של האויב הישראלי תקפו ב2:42 לפנות בוקר באמצעות מספר טילים מהמרחב האווירי הלבנוני את המוצבים הצבאיים שלנו ליד מסיאף. הדבר הביא לנפילתם של שני חיילם במוצב לצד נזקים", נמסר.



ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, מסר כי "המוצב שהותקף על ידי מטוסי קרב של ישראל נחשב למוצב לייצור אמצעי לחימה בלתי קונבציונליים" - כינוי לנשק כימי.



"רוסיה לא הגנה על המשטר"


ברשתות החברתיות נאמר, כי המתקפה מהווה "מסר לרוסיה". שכן, "מסיאף רחוקה 70 ק"מ בלבד מבסיס חמימים הרוסי בו נמצא מערך ההגנה הרוסי, ועם זה מערך ההגנה האווירי הרוסי לא יצא להגן על המשטר מפני אש המטוסים הישראלים", צייצה העיתונאית הדיל עויס, המזוהה עם האופוזיציה. הפעיל אייהם דלאין פרסם תמונה של התקיפה, אולם לא היה ניתן לאשר אותה מאף גורם אחר.



כזכור, בין ישראל לרוסיה יש הבנות לגבי היכולת של צה"ל לתקוף בסוריה, ויש תיאום ביטחוני בין הצבאות שמאפשר לחיל אוויר לתקוף שיירות נשק או מתקנים שלדעת ישראל מסכנים אותה.