שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לתקיפה, שעל פי מקורות זרים, יוחסה לישראל הבוקר (חמישי) בסוריה. ליברמן, שדיבר ברדיו 100FM, אמר: "תראה, אני מבין את הרצון שלך לגרור אותי עוד פעם לענייני סוריה, אני לא פרשן לענייני סוריה. כפי שאמרתי, במשך כבר כמעט שש שנים כל יום יש פיצוצים והרוגים, זה עניינם בלבד, זה לא ענייננו, ענייננו לדאוג לביטחוננו וזה מה שאנחנו עושים".



ליברמן הוסיף: "כל ההודעות, גם מצד השלטונות וגם מצד האופוזיציה, זה פשוט לא מעניין, מעולם לא התייחסנו ואני לא מתכוון להתייחס. אני לא פרשן ואנחנו לוקחים בחשבון תמיד, לאורך כל השנים, שלכל אפשרות או אופציה במזרח התיכון לצערי יש לה היתכנות".



שר הביטחון הדגיש כי ישראל תשמור על ביטחונם של אזרחיה: "לכן אנחנו ערוכים ואנחנו מוכנים, לא מחפשים הרפתקאות, לא רוצים להיגרר לקטטה כזאת או אחרת אבל אנחנו מוכנים ונחושים להגן על עצמנו ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל". 


צבא סוריה טען היום כי חיל האוויר הישראלי תקף לפנות בוקר מטרות של משטר סוריה בחמה. על פי הצהרת הצבא, בתקיפה שבמרכזה עמד מוצב א-טלאיע השייך למרכז המחקר המדעי בעיר מסאיף שבפרברי חמה, נהרגו שני חיילים. מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי. עוד נמסר מהצבא, כי נזק נגרם למבנה.

פעילים סורים דיווחו ברשתות החברתיות, כי ״מטוסים ישראלי חדרו מאזור הבקעה בלבנון ותקפו את המרכז״. בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר על מטוסי קרב של ישראל שחגים באינטנסיביות בשמי לבנון.

תקיפה ישראלית בדמשק, ארכיון. צילום מסך


אלוף במילואים גדי שמני, שהיה בעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, התייחס לתקרית בראיון בגלי צה"ל ואמר: "אני מניח שיש רמה של תיאום עם האמריקאים תוך כדי הפעולה או לאחריה, לא חייבים לבקש מהם אישור". הוא הסביר כי "חייבים לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נקודת אחיזה טובה יותר ממה שכבר יש לה בסוריה".