קצין בדרגת סגן אלוף (סא"ל), המשרת במפקדת פיקוד הצפון בצה"ל, הושעה היום (חמישי) מתפקידו עד לסוף השבוע הבא, זאת בעקבות עבירה חמורה על נהלי ביטחון המידע במהלך השתתפותו בתרגיל הנרחב שמקיימים כוחות הצבא סמוך לגבול הצפון, כך לפי דובר צה"ל, שמסר כי ההחלטה התקבלה על ידי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק.  



במרכז התרגיל, שהחל ביום שני האחרון, עומד פינוי ישובים בצפון, כדי לדמות אפשרות של מלחמה כוללת מול חיזבאללה. התרגיל, "אור הדגן", הקרוי על שמו של ראש המוסד מאיר דגן ז"ל, מתקיים בהיקף של גיס (כמה אוגדות) ובמסגרתו גויסו בגיוס פתע עשרות אלפי אנשי מילואים, זאת לצד השתתפות חיילים סדירים בו. מדובר בתרגיל הגדול ביותר של צה"ל מזה 19 שנה.



כמו כן, בתמרון לוקחים כל מערכי צה"ל כולל חיל האוויר, חיל הים, מודיעין, תקשוב וסייבר וכמובן יחידות של זרוע היבשה. התרגיל מיועד להתמודד עם היכולות המשופרות של חיזבאללה, הנהנה מתמיכה הולכת וגוברת של איראן. יכולות אלה שופרו במרוצת מלחמת האזרחים בסוריה. חיזבאללה הפך מארגון טרור וגרילה לצבא של כארבעים אלף לוחמים. וכמו כל צבא הוא הקים לעצמו מסגרות צבאיות בדרג של גדודים ואף חטיבות.



כזכור, רק לפני כחודשיים הושעה מג"ד קרקל, קצין בדרגת סגן אלוף, לאחר שניהל מערכת יחסים אסורה עם קצינה בגדוד. למרות שמערכת היחסים בין השניים התנהלה בהסכמה, האלוף אייל זמיר השעה את הקצין כיוון שמדובר ביחסי מרות. בנוסף, נפתחה חקירת מצ"ח בנושא.



הקצין הושעה מתפקידו למשך שלושים יום, ולמרות שממילא היה צריך לסיים את תפקידו בקרוב, הוא ככל הנאה לא יחזור אליו, בשל ההליך המשמעתי החמור שנפתח נגדו.