צבא סוריה מאשים את ישראל כי תקיפת מפעל ייצור הנשק הכימי, שבה נהרגו שני חיילים מקומיים, נועדה לסייע לדאעש. בהודעתו של צבא המשטר נאמר: "צבא סוריה מזהיר מפני ההשלכות המסוכנות של פעולות תוקפנות מסוג זה על הביטחון והיציבות באזור, ומבהיר כי הוא נחוש לחסל את הטרור ולמגר אותו מכל שטחי סוריה, ולא משנה איזה סיוע יוענק לכנופיות הטרור הללו".
 
במערכת הביטחון מעריכים כי סוריה וחיזבאללה יבליגו על התקיפה המיוחסת לישראל, ואשר בוצעה נגד מפעל נשק הממוקם כ־70 ק"מ בלבד מהבסיס הרוסי חמימים שבאזור לדקיה. על פי דיווחים בתקשורת בלבנון ובסוריה, מטוסי קרב ישראליים חגו בשמי לבנון בלילה שבין יום רביעי לחמישי, ומשם שיגרו טילים לעבר מרכז "א־טלאיע", שבו מפתחים טילים ואמצעי לחימה כימיים, מזרחית לעיר מסיאף שבפרברי חמה, סמוך לחוף הים התיכון.
 
בהודעת הצבא הסורי נאמר: "מטוסי קרב של האויב הישראלי תקפו בשעה 2:42 לפנות בוקר באמצעות מספר טילים מהמרחב האווירי הלבנוני את המוצבים הצבאיים שלנו ליד מסיאף. הדבר הביא לנפילתם של שני חיילים במוצב, לצד נזקים במקום. "תוקפנות זו בוצעה כפעולת ייאוש וכדי להרים את המוראל של כנופיות ארגון דאע"ש הטרוריסטי, שקורס לאור הניצחונות המוחצים של הצבא הערבי הסורי נגד הטרור בכמה חזיתות, וכן מדגישה את תמיכת הישות הישראלית הישירה בדאע"ש ובארגוני טרור אחרים".
 

בצה"ל מעריכים עוד כי גזרת הצפון לא תתחמם בעקבות הדיווחים המייחסים לישראל את התקיפה ומבהירים כי אם האיום הסורי יתממש ואכן תהיה תגובה, היא תהיה נקודתית. לפי גורמים ביטחוניים, בשלב זה אין כוונה להעלות את הכוננות בגבול הצפון. התושבים הונחו להמשיך בשגרה, על אף הכמות העצומה של כוחות שנמצאים באזור בעיצומו של תרגיל הגיס הצפוני שיימשך גם בשבוע הקרוב (על התרגיל - ראו ידיעה משמאל).
 
שעות אחדות לאחר התקיפה נפגש הנשיא ראובן ריבלין בברלין עם הקנצלרית אנגלה מרקל והבהיר: "תשתית הנשק שבה משתמש חיזבאללה תחייב את ישראל להגיב". ריבלין ציין כי איראן היא גורם חתרני המוביל את התבססות הציר השיעי בסוריה ובמזרח התיכון כולו וכי הדבר מהווה איום ישיר על ישראל ועל היציבות באזור כולו. "איראן עלולה לדרדר את האזור כולו למלחמה", הזהיר.